۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۹
کد خبر: ۳۴۱۳۷
مازندران؛
اولین نشست مشترک رابطین پدافند غیر عامل دستگاه های اجرایی، دبیران کارگروه های تخصصی و کمیته های شهرستانی استان مازندران صبح روز یکشنبه هفته جاری در سالن شماره یک استانداری مازندران برگزار شد.
به گزارش خبرنگار پایداری ملی، اولین نشست مشترک رابطین پدافند غیر عامل دستگاه های اجرایی،  دبیران کارگروه های تخصصی و کمیته های شهرستانی استان مازندران صبح روز یکشنبه هفته جاری در سالن شماره یک  استانداری مازندران برگزار شد.

حسین زادگان، معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استانداری و جانشین رئیس شورای پدافندغیرعامل استان، موضوع پدافند غیرعامل را برای همه نظام های دنیا حائز اهمیت دانست و خاطرنشان کرد :  این اهمیت برای جمهوری اسلامی ایران بدلیل مواضع و آرمانهای انقلاب اسلامی بیشتر میباشد.

اولین نشست مشترک رابطین پدافند غیر عامل دستگاه های اجرایی، دبیران کارگروه های تخصصی و کمیته های شهرستانی استان مازندران در سال جاری برگزار شد

ایشان با اشاره به پیچیدگیها و وضعیت امنیتی منطقه خاور میانه گفت : استکبار به دنبال ایران هراسی در منطقه است و به بالطبع این موضوع تهدیداتی را برای ما فراهم می آورد.  لذا مدیریت این تهدیدات و کاهش آسیب پذیری بویژه در سطح مراکز حیاتی و حساس  از  مأموریتهای پدافند غیرعامل میباشد و در این راستا باید به دنبال اجرای سیاستها و اقدامات پیشگیرانه و تقویت ساختارهای مقابله با بحرانهای احتمالی باشیم.

جانشین رئیس شورای پدافند غیرعامل استان،   فرهنگ سازی را یک اصل اساسی در ترویج مفاهیم پدافند غیرعامل برشمرد و خاطرنشان کرد : علی رغم اقدامات انجام شده موضوع پدافند غیرعامل هنوز عمومیت نیافته است که میطلبد در این راستا موضوع فرهنگ سازی با مشارکت مردم ، سمن ها و بویژه رسانه های اجتماعی و فضای مجازی دنبال شود.

وی در پایان تشکیل کارگروه های علمی را در راستای بررسی پژوهش های تخصصی پدافندغیرعامل ضروری دانست و بر اجرای آموزش عمومی از سطوح پایه همچون مهدها و مدارس تأکید کرد .

در ابتدای این نشست نبوی مدیرکل پدافند غیرعامل استان ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و روز شوراها ، از برگزاری این نشست بصورت فصلی خبر داد و خاطرنشان کرد برگزاری اینگونه نشست های مشترک جزو اولویت های برنامه ای این اداره کل قرار دارد.

وی با اشاره به تدوین و اجرای بیش از 5700 برنامه در هفته پدافند سال 96  ایراد داشت:  در هفته مذکور سطح اقدامات نسبت به مدت مشابه سالهای گذشته بسیار ارتقاء یافته است .

دبیر شورای پدافند غیرعامل استان  از برگزاری بیش از یک میلیون نفر ساعت آموزش به عنوان یکی از برنامه های شاخص سال گذشته در راستای فرهنگ سازی و شناخت مفاهیم پدافند غیرعامل خبر داد.

وی با تأکید بر ضرورت اجرای الزامات پدافند غیرعامل در طرح ها و پروژه ها به صدور 3 مجوز از محل ماده 23 و شناسایی بیش از 500 مرکز ثقل  در قالب طرح جامع پدافند غیرعامل اشاره نمود.

ایشان دومنظوره سازی را یک اصل اساسی در راستای تسهیل گری مدیریت بحران دانست و خاطرنشان کرد این دومنظوره سازی میتواند نسبت به تداوم مأموریتهای اساسی سازمانها در زمان بحران ختم شود.

معاون هماهنگ کننده قرارگاه زیستی استان با اشاره به اهمیت بیماریهای زئونوز در سلامت جامع انسانی  تاکید کرد دستگاه های متولی موظف به پایش و رصد شیوع بیماریهای مربوطه شوند.

نبوی با تأکید بر اهتمام اجرای همایش های تخصصی ایراد داشت که برونداد این همایش ها میبایست به راهکارهای ایمن ساز آن دستگاه ختم شود و خاطر نشان کرد : امروز از  ظرفیت رسانه ها و فضای مجازی و انجمن های مردم نهاد در حوزه فرهنگ سازی باید استفاده گردد .

دبیر شورای پدافند غیرعامل ضمن تأکید بر اقدامات برنامه محور و مصون ساز ، یکی از این اقدامات را  نحوه اجرای صحیح بند ز تبصره 12 قانون بودجه سال 96 دانست و خاطر نشان کرد همه دستگاه هایی که از محل تملک استفاده میکنند الزاماً میبایست نسبت به اجرای اقدامات مصون ساز از این محل اقدام نمایند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر