۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۰
کد خبر: ۳۴۰۴۱
آیت‌الله نوری‌همدانی:
یکی از مراجع تقلید گفت: دشمن همواره در زمینه اختلاف‌افکنی مردم و مسؤولان در فضای مجازی تلاش می‌کند، بنابراین باید این مسئله را در نظر داشت و به گونه‌ای عمل کنیم تا فضای مجازی بومی شود.
به گزارش پایداری ملی، آیت‌الله حسین نوری‌همدانی پیش از ظهر امروز در درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم برگزار شد، اظهار کرد: اقدامات دشمن در زمینه جنگ سخت بی‌اثر بود و در این جنگ با بصیرت، ایمان و ولایتمداری اقدام کردیم تا به شکست دشمن رسید.

وی با اشاره به پیشرفت فضای مجازی و نفوذ آن در خانواده‌ها بیان کرد: پیام‌های دشمن که مربوط به دشمنی و سست کردن اعتقادات است در تلفن‌های همراه نفوذ کرده و پیام‌ها را به طور مستقیم یا غیرمستقیم منتقل می‌کنند.

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: اغتشاشات نشان‌دهنده این است که آنها نفوذ دارند، بنابراین فضای مجازی را مطرح می‌کنند، امروز پیشرفت علم میدان را این‌گونه برای آنها باز کرده است.

وی با بیان اینکه باید از این امر جلوگیری کنیم تا دشمن نتواند دخالت کند، گفت: بی‌بی‌سی و شبکه‌های بیگانه دیگر از جمله دشمنان ما در فضای مجازی هستند که در برابر آنها باید فضای مجازی بومی شود تا به آنچه در تلفن‌های همراه پیام‌رسانی می‌شود دشمن نتواند راه پیدا کند.

آیت‌الله نوری‌همدانی خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب فرمودند که باید فضا بومی باشد و باید راه را ببندیم تا دشمن از این طریق نتواند نفوذ کند ولی در مقابل برخی مقاومت کردند، اگر دشمنان پیام‌رسان‌ها را در اختیار داشته باشند فرهنگ‌ و اعتقادات مورد تهاجم قرار می‌گیرد.

وی یادآور شد: دشمن از طریق فضای مجازی کارهایی می‌کند که اغتشاش به وجود آورد، بنابراین لازم است در مملکت سخن رهبری حاکم باشد و راه رهبری پیموده شود و باید به سخن رهبر جامه عمل پوشانده شود که بر بومی‌شدن فضای مجازی تأکید دارند.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه دشمن همیشه از اختلاف سوءاستفاده می‌کند گفت: دشمنان در زمینه اختلاف‌افکنی مردم و مسؤولان در فضای مجازی تلاش می‌کنند، بنابراین باید این مسئله را در نظر داشت و به گونه‌ای عمل کنیم تا فضای مجازی بومی شود.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر