۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۰
کد خبر: ۳۴۰۳۵
با حضور معاون انرژی سازمان پدافندغیرعامل کشور اولین جلسه کارگروه پدافند کالبدی استان در سال 97 برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پایداری ملی، معاون انرژی سازمان پدافند غیرعامل کشور با تقدیر از اقدامات ارزشمند انجام شده این مطالعات را الگوی مناسبی برای سایر نقاط استان و کشور دانست و گفت: بایستی به طور دقیق مشخص شود که سناریوی منتخب تهدید پایه است یا متکی بر آسیب پذیری­ها، در این صورت تصمیمات مدیریتی مطلوبتری اتخاذ خواهد شد.

سید ابوالفضل احمدی مدیرکل پدافندغیرعامل استان و رییس کارگروه پدافند کالبدی نیز ضمن بیان اینکه بیش از سی طرح طی سال گذشته در این کارگروه بررسی شده است، از تلاش­های دانش محور شرکت آبفای استان در مواجهه با مسایل پدافند غیرعامل تقدیرنمود و گفت: به منظور اجرا و عملیاتی نمودن نتایج حاصل، مشاور طرح نسبت به طبقه بندی پیشنهادات برای هر شهر در پنج بخش نیروی انسانی، ماشین آلات، مواد و مصالح، متد فرآیندها و نهایتاً سازمان و مدیریت اقدام نماید، به نحوی که پیشنهادات اجرایی با رویکرد اقدام پژوهی و با هماهنگی کامل فنی و کارشناسی کارفرما بوده و حوزه های ایمنی، امنیت، دفاع و ملاحظات فنی را در برگیرد.

دکتر احمدی از مشاور طرح خواست که نسبت به استخراج شاخص های سنجش پایداری برای تاسیسات آبرسانی اقدام و برای نمونه، چک لیست طراحی شده را برای هفت شهر مطالعه شده با کمک کارفرما تکمیل نماید. همچنین به منظور تولید دانش بومی و با استفاده از یافته ها و جنبه های عمومی مطالعات انجام شده توسط و با حمایت اداره کل پدافند غیرعامل حداقل یک جلد کتاب در حوزه ملاحظات پدافند غیرعامل در تاسیسات آبرسانی شهری تهیه و منتشر شود. وی همچنین بر ضرورت تدوین اهداف و برنامه­های عملیاتی برای تحقق پیشنهادات و راهکارهای حاصل از نتایج مطالعات و ارایه گزارش­های ادواری تاکید نمود.

گفتنی است در این جلسه طرح مطالعاتی پدافندغیرعامل هفت شهر مرزی خواف، سنگان، تربت جام، صالح آباد، تایباد، کلات و سرخس توسط مشاور ارایه و مهندس اسماعیلیان مدیرعامل شرکت آبفا استان نیز توضیحات مبسوطی در خصوص دستاوردها و اقدامات شرکت بیان داشت.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر