۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۱
کد خبر: ۳۴۰۳۴
در جلسه شورای پدافند غیرعامل استان خراسان رضوی پیگیری شد:
با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی، شورای پدافند غیر عامل استان برگزار شد.
به گزارش خبرنگار پایداری ملی، سید جواد حسینی با بیان اینکه  جامعه عاری از تهدید وجود ندارد، گفت: در میان همه آنها تهدیدات بیوتروریستی از اهمیت زیادی برخوردار است و در راستای آمادگی برای این تهدیدات طی  روزهای آینده رزمایش مقابله با بیوتروریسم و با محوریت آب در مشهد برگزار خواهد شد.

برگزاری رزمایش مقابله با بیوتروریسم در مشهد

دکتر حسینی با اشاره به اینکه پدافند غیر عامل یک مولفه جدی در قدرت ملی کشور است افزود: رویکرد به امنیت  باید ساختاری باشد تا به امنیت پایدار و همه جانبه برسیم و امنیت مردم پایه باید رکن اصلی امنیت باشد.

وی گفت: اقدامات پدافند غیرعامل استان در کشور بی­بدیل است و  با توجه به نیاز مبرم همه دستگاه ها برای ارتقای مولفه های امنیت، سند راهبردی و چارچوب نهادی پدافند غیرعامل استان برای افق1400 تدوین و مبنای عمل قرار گرفته است.

 معاون استاندار با بیان اینکه  امروز در حوزه پدافند غیرعامل شاهد استقرار نظام جامع برنامه ریزی و مدیریت عملکرد هستیم اظهار داشت: در سال جاری ذیل 5 هدف کلی سند، 12 هدف و برنامه عملیاتی با 68 اقدام و فعالیت در حوزه پدافند غیر عامل برنامه ریزی شده است.همچنین در سال گذشته 87 درصد اهداف حوزه پدافند غیر عامل که در برنامه آمده بود محقق شده است. و بیش از یک هزار و 250 فقره از دارایی های دولتی و دیگر مراکز ثقل استان شناسایی و سطح بندی شده و به سمت شناسایی 100 درصدی این مراکز در حال حرکت هستیم.

وی افزود: در استان برای افزایش تعداد مربیان پدافند غیر عامل از 22 نفر به هزار نفر برنامه ریزی شده وتا کنون 46 دستگاه اجرایی 1043 مربی واجد شرایط برای آموزش را معرفی کرده اند. وی گفت: با نگاه فنی،  زمان پاسخگویی به استعلامات در حوزه پدافند غیر عامل از 100 روز به 50 روز کاهش یافته و کاهش زمان به 20 روز برای سال 97 هدفگذاری شده است و تاکنون پاسخ 1500 پروژه استعلامی  ارسالی از سوی سازمان مدیریت و کارگروه امور زیربنایی داده شده است.

معاون استاندار با بیان اینکه استقرار قرارگاه زیستی از اقدامات دیگر حوزه پدافند غیر عامل استان می باشد اظهار داشت: یکی از فعالیت های مهم، پاسخگویی درست در شرایط اضطرار است و جا دارد از سپاه امام رضا(ع) در استقرار قرارگاه زیستی و راه اندازی کارگروه های 8 گانه نهایت تشکر  و قدردانی را داشته باشم.

برگزاری رزمایش مقابله با بیوتروریسم در مشهد

دکترحسینی با بیان اینکه فرمانداری ها با استفاده از ظرفیت ساختاری شورای پدافند غیر عامل شهرستان باید راهبردها، سیاست­ها و برنامه­های حوزه پدافند غیرعامل را در سطح شهرستان­ها پیاده و عملیاتی نمایند اظهار داشت: کارگروه های یازده گانه زیر مجموعه شورای پدافند غیر عامل نیز اهداف تخصصی و راهکارهای اجرایی ذیل سند پدافندغیرعامل استان را تدوین و بر اجرای آن در سطح دستگاه­های مشمول نظارت کافی داشته باشند. همچنین ضروری است تمامی دستگاه های اجرایی استان نیز برنامه عملیاتی اختصاصی خود در حوزه پدافند غیر عامل را تدوین و اجرایی نمایند.

سید ابوالفضل احمدی مدیرکل و دبیر شورای پدافندغیرعامل استان نیز در ابتدای جلسه با اشاره به اینکه"حفظ و ارتقای امنیت پایدارو همه جانبه" یکی از مهمترین راهبردهای هفتگانه اعلام شده استاندار محترم در اولین جلسه شورای اداری استان در سال جدید می­باشد بر نقش بی بدیل موضوع پدافندغیرعامل در پایداری امنیت و توسعه پایدار تاکید کرد.

دکتر احمدی با اشاره به ده نوآوری و بیش از چهل دستاورد حوزه پدافند غیرعامل استان در سال 96 تحقق بیش از 87% اهداف و برنامه­های این حوزه را علاوه بر حمایت و هدایت استاندار معزز و معاونت محترم سیاسی،امنیتی و اجتماعی استاندار، حاصل همت، تلاش و مدیریت هوشمندانه و عالمانه فرمانداران و مدیران دستگاه­های اجرایی استان دانست که موفق به جلب مشارکت کارکنان شده­اند. خوشبختانه تغییر رویکرد تقاضامحوری به جای عرضه محوری به­خوبی پاسخ داده و دستگاه­های اجرایی در بالاترین سطح پیگیر مباحث ایمنی،امنیت و دفاعی برای حفظ و استمرار خدمات رسانی در شرایط بحران هستند.

سیدابوالفضل احمدی برای نمونه به اقدامات ارزشمند انجام شده در سطح دستگاه­ها و فرمانداری­ها در هفته نکوداشت پدافند غیرعامل اشاره و به ترتیب از رشد946% و 345% دوره­های آموزشی، 375% و 159% رزمایش­ها، 729% و 270% نمایشگاه­ها و 308% و 580% مراسم تجلیل از فعالان و برگزیدگان خبرداد و افزود طی مراسم ویژه­ای از دستگاه­ها و فرمانداری­های برتر و پیشروی سال 96 طی مراسم ویژه­ای تقدیر به­عمل خواهد آمد.

احمدی همچنین از استقرار و عملیاتی شدن قرارگاه پدافند زیستی استان خبر داد و گفت این قرارگاه با ایجاد هشت کارگروه تخصصی و هشت کارگروه عملیاتی و برگزاری بیش از 20 جلسه هماهنگی، ظرفیت مدیریتی جدیدی را در سطح استان ایجاد نموده‌است که قابلیت و توان پاسخگویی به شرایط اضطرار را دارد و به زودی از طریق برگزاری رزمایش پدافند زیستی، قابلیت و توانمندی‌های کسب شده خود را تمرین و ارتقاء خواهد داد.در این رزمایش علاوه بر ساختاررسمی قرارگاه پنج تیم تخصصی مسوولیت اموری نظیر مستند سازی، آموزش، ارزیابی، پشتیبانی و مدیریت دانش را عهده دار هستند و انشاالله در پایان مجموعه تجارب حاصل در قالب کتاب تدوین و منتشر خواهد شد. وی همچنین از نهایی شدن انعقاد قرارداد به‌روزرسانی طرح جامع پدافند غیرعامل استان اشاره نمود و گفت در این مطالعه آخرین تهدیدات حوزه‌های هفتگانه متصور برای استان شناسایی و طرح‌های پاسخ مناسب برای آن‌ها پیشنهاد خواهدشد.

برگزاری رزمایش مقابله با بیوتروریسم در مشهد

سردار غفورپور جانشین فرماندهی سپاه امام رضا(ع) نیز علاوه بر تشریح اقدامات و برنامه ریزی های انجام شده درکارگروه-های رفع آلودگی و حذف منابع آلوده و  بازیابی و بازتوانی، به به نقش جانشینی فرماندهی سپاه در قرارگاه پدافند زیستی استان اشاره و تهدیدات زیستی را یکی از مهمترین تهدیدات متصور برشمرد و قرارگاه پدافند زیستی استان را فرصت و ظرفیت بسیار ارزشمندی برای ارتقای توان استان در مقابل این تهدیدات دانست.

در ادامه روسای کارگروه­های تخصصی از جمله دانشگاه علوم پزشکی (کارگروه های آشکارسازی و تشخیص - تریاژ، تخلیه و درمان - بهداشت و پیشگیری)، اداره کل اطلاعات (کارگروه رصد، پایش و هشدار)، صداو سیما (کارگروه اطلاع رسانی و مدیریت افکار عمومی)، ناجا (کارگروه قرنطینه، محدودسازی و امنیت) به ارایه گزارش پرداخته و از آمادگی کارگروه­ها برای انجام رزمایش خبر دادند. همچنین مدیرعامل شرکت  آبفا مشهد، مدیرکل دامپزشکی، سرپرست آب منطقه­ای و تعدادی دیگر از حاضرین نیز موارد و پیشنهاداتی را طرح نمودند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر