۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۵
کد خبر: ۳۴۰۰۵
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان اطلاعات کافی را رمز موفقیت طرح ها و برنامه های پدافند غیر عامل اعلام و بر همکاری دستگاه ها برای تدوین طرح جامع پدافند غیر عامل استان تاکید کرد.
به گزارش پایداری ملی، حسین خوش اقبال روز دوشنبه در شورای پدافند غیرعامل استان اظهار کرد: تدوین طرح جامع پدافند غیرعامل استان به عنوان طرحی ضرورت دار آغاز شده و انتظار می رود دستگاه های اجرایی در ارائه اطلاعات با شرکت مشاور طرح همکاری کنند.

وی افزود: روسای دستگاه های اجرایی باید در تحقق اهداف پدافند غیرعامل در دستگاه متبوع خود اهتمام بیشتری داشته باشند و در این راستا از کارشناسان اهل فن و یافته های مطالعاتی کمک بگیرند.

خوش اقبال اضافه کرد: اهمیت تحقق اهداف پدافند غیرعامل در توسعه استان همسو با برنامه های مختلف است و باید در کنار تمام برنامه ها به این نکته مهم نیز توجه کرد.
مدیرکل پدافند غیرعامل کردستان هم در این نشست با بیان اینکه تدوین طرح جامع پدافند غیر عامل از ابتدای فروردین سال جاری آغاز شده است، گفت: این طرح توسط شرکت اندیشه عمران محیط اجرا می شود که مورد تایید سازمان مرکزی پدافند غیرعامل کشوراست و سال گذشته در مناقصه برنده شد.

محمد رضایی اظهار کرد: برای اجرای این طرح، 2 میلیارد و 500 میلیون ریال اعتبار تصویب شد که 50 درصد آن از محل اعتبارات استانی و 50 درصد نیز از محل اعتبارات ملی خود سازمان پدافند غیر عامل تامین و هزینه می شود.

وی با اشاره به اینکه تاکنون شرکتی دارای گرید مورد تایید سازمان پدافند غیرعامل در استان فعال نشده است، یادآور شد: سال گذشته با همکاری سازمان مرکزی اقدام به برگزاری دوره های آموزشی در این خصوص کردیم.

رضایی تاکید کرد: هم اکنون هشت شرکت استان در حال طی مراحل دریافت گرید مورد تایید این سازمان هستند و انتظار می رود بزودی فعالیت خود را آغاز کنند.

معاون عمرانی شرکت اندیشه عمران محیط شرکت مشاور تدوین طرح جامع پدافند غیر عامل کردستان نیز در این نشست گفت: نگاه این شرکت در تدوین طرح جامع پدافند غیر عامل نگاه پویش انسانی برای رسیدن به آرامش اجتماعی با استفاده از پدافند غیر عامل است.

محمد میرزایی اضافه کرد: برای تحقق این هدف طرح سعی می شود مباحث پدافند غیر عامل به صورت خودجوش در لایه های حرکتی و فعالیتی دستگاه های اجرایی استان گنجانده شود.

به گفته وی، این شرکت برای موفقیت در کارهای خود نیازمند کسب اطلاعات کامل از قبیل مناطق حساس، خیلی حساس و سایر اطلاعات است که انتظار می رود دستگاه های اجرایی با نمایندگان شرکت همکاری لازم را داشته باشند.

رئیس جهاد دانشگاهی کردستان و نماینده کمیته علمی همایش مدیریت پیشگیری و کنترل تهدیدات زیستی و بیولوژیکی کردستان نیز در این نشست از برگزاری این همایش در روز 24 اردیبهشت ماه جاری خبر داد و افزود: تمام مقاله های علمی تا پنجم اردیبهشت جمع بندی و نسبت به داوری آنها اقدام می شود.

چیا سهراب نژاد با اشاره به اینکه مقاله های برگزیده این همایش از طریق انتشارات جهاد دانشگاهی به چاپ می رسد، اظهار کرد: برنامه ریزی می شود که دوره های بعدی این همایش در بین استان های همجوار و در نهایت به صورت کشوری برگزار شود.

پدافند غیرعامل نوعی دفاع غیر نظامی و به مجموعه اقداماتی گفته می شود که به جنگ ‌افزار نیاز ندارد و با اجرای آن می‌توان از وارد شدن خسارت مالی به تجهیزات، تاسیسات حیاتی و حساس نظامی و غیر نظامی و تلفات انسانی جلوگیری کرد یا میزان این خسارت و تلفات را به حداقل ممکن کاهش داد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر