۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۱
کد خبر: ۳۴۰۰۰
امام جمعه بوشهر:
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر از آماده شدن پیش‌نویس سند توسعه اقتصادی در استان بوشهر، بیان کرد: اگر اقتصاد دارای پیوست های فرهنگی و از آن طرف متناظر با پدافند غیرعامل اقتصاد نباشد قطعا دچار بحران خواهد شد.

به گزارش خبرنگار پایداری ملی، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری ظهر دوشنبه در دیدار رئیس اتاق مشترک بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران و عراق اظهار داشت: در حوزه اقتصادی باید نقشه جامع داشته باشیم و بر اساس آن نقشه عمل کنیم.

وی با اشاره به اینکه مشکلات متعددی در حوزه اقتصادی کشور وجود دارد، تصریح کرد: در عرصه اقتصادی دچار سوء مدیریت هستیم و یک سند پویا و منطبق با واقعیت‌ها و نقاط ضعف و قوت نداریم.

امام جمعه بوشهر با تاکید بر لزوم طراحی سند اقتصاد دانش بنیان هر استان بر اساس ظرفیت آمایشی استان و طبق شرایط منطقه‌ای، ملی یا بین‌المللی آن افزود: تحقق این طرح نیازمند استفاده از همه ظرفیت‌های دولتی و غیردولتی است.

وی با اشاره به اینکه استان بوشهر به عنوان الگوی تنظیم سند اقتصاد ایران مطرح است، اضافه کرد:‌ آمایش دقیق سرزمینی توسط خود مردم و نخبگان آن سرزمین مهمترین دستاورد اجرای این طرح خواهد بود.

آیت‌الله صفایی بوشهری با تاکید بر تشکیل هیئت‌های متمرکز اندیشه‌ورز متشکل از نخبگان برای رفع مسائل و مشکلات اقتصادی و نجات اقتصاد ایران، ادامه داد: نقشه جامع اقتصادی باید توسط نخبگان استان طراحی شود و هیئت اندیشه ورز آن را جمع بندی، ساماندهی و مهندسی کند.

وی از آماده شدن پیش‌نویس سند توسعه اقتصادی در استان بوشهر، بیان کرد: اگر اقتصاد دارای پیوست های فرهنگی و از آن طرف متناظر با پدافند غیرعامل اقتصاد نباشد قطعا دچار بحران خواهد شد.

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه در نبرد سنگین اقتصادی با جهان استکبار هستیم، گفت: مسئولان در عرصه نبرد اقتصادی باید به صورت جهادی فعالیت کنند و طرح‌های اقتصاد مقاومتی در دستور کار قرار گیرد.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر