۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۰
کد خبر: ۳۳۹۹۴
وزرای خارجه روسیه و چین در کنفرانس خبری در پکن گفتند با هر تلاشی برای بازنگری در توافق هسته‌ای ایران، مقابله خواهند کرد.
به گزارش پایداری ملی، «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه در یک کنفرانس خبری با «ونگ یی» همتای چینی خود در پکن گفت طرفین توافق کردند با هر تلاشی برای بازنگری در توافق هسته‌ای ایران، مقابله کنند.

به نوشته اسپوتنیک، سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه در این کنفرانس خبری در پکن همچنین گفت با ونگ یی همتای چینی خود درباره حمله سه‌جانبه علیه سوریه صحبت کرده‌اند.

به نوشته اسپوتنیک، لاوروف گفت، حمله آمریکا،‌انگلیس و فرانسه به سوریه نقض منشور سازمان ملل بود و برای حل بحران سوریه، راه حل سیاسی لازم است.

وی در ادامه گفت که روسیه و چین هرگونه تلاشی را که برهم زننده ثبات جهانی است،‌ رد می‌کنند و خواستار تحقیقاتی در دوما هستند که مستقل و بدون هیچ‌گونه فشار خارجی بر سازمان منع تسلیحات شیمیایی، انجام بگیرد.

ونگ یی وزیر خارجه چین هم در این کنفرانس خبری گفت پکن با هرگونه استفاده از زور در روابط بین‌المللی و هر اقدامی بدون تایید سازمان ملل مخالف است.

 شنبه هفتم آوریل ۲۰۱۸ (۱۸ فروردین ۱۳۹۷) حمله‌ای در دوما واقع در غوطه شرقی دمشق رخ داد که کشورهای غربی آن را «شیمیایی» می‌خوانند. آمریکا، فرانسه و انگلیس در چهاردهم آوریل به بهانه استفاده از سلاح شیمیایی در این شهر، به سوریه حمله کردند و طی 50 دقیقه بیش از 100 موشک به سمت مواضع مختلف در این کشور شلیک کردند؛ به گفته روسیه بیشتر این موشک‌ها توسط پدافند هوایی سوریه ساقط شد.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر