۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۳
کد خبر: ۳۳۹۴۰
مدیرکل پدافند غیرعامل استان فارس از تدوین طرح جامع پدافند غیرعامل استان فارس خبر داد و گفت: این طرح توسط دانشگاه شیراز در حال انجام و تا حدود دو سال آینده تکمیل می‌شود.
به گزارش پایداری ملی، رحیم آزادی مدیر کل پدافند غیرعامل استانداری فارس اظهار داشت: با تدوین طرح جامع پدافند غیرعامل این طرح به عنوان یک سند راه در موضوع‌های مختلف و مرتبط با پدافند غیرعامل مورد توجه قرار می‌گیرد.

آزادی خاطرنشان کرد: پدافند غیرعامل اقداماتی غیرمسلحانه است که سبب افزایش بازدارندگی، کاهش آسیب‌پذیری، تداوم فعالیت‌های ضروری و ارتقاء پایداری ملی می‌شود و اگر این پنج مولفه رعایت شود می‌توانیم کشور را از تهدیدها در امان نگه داریم.

مدیرکل پدافندغیرعامل استان فارس با بیان اینکه پدافند غیرعامل حفظ جان انسان‌ها و حفظ و حراست از زیرساخت‌های کشور از اهداف مهم پدافند غیرعامل است، افزود: شرط مهم برای رسیدن به این اهداف و ایستادگی در مقابل تهدیدها، تامین نیروهای متخصص انسانی در تمام ابعاد مختلف، برآورد میزان آمادگی دستگاه‌ها و امکانات و تجهیزاتی آنان و همچنین هماهنگی بین سازمانی است.

آزادی تصریح کرد: معتقدیم زمانی که یک حادثه پیش می‌آید، باید دستگاه‌ها وظایف خود را دانسته، ستاد فرماندهی مرکزی و میدانی داشته و هرکسی کار خود را انجام داده و همچنین یک سخنگو داشته باشد.

مدیرکل پدافندغیرعامل استان فارس با بیان اینکه این اداره کل در استان فارس در 1391 شکل گرفته است بیان کرد: در نخستین اقدام شورای پدافند غیرعامل تشکیل شد و 11 کارگروه از جمله جهاد کشاورزی، آموزش، صنعت و معدن، بهداشت و سلامت، پشتیبانی خدمات شهری، راه و شهرسازی، امداد و نجات، امنیتی و مشارکت‌های مردمی در آن فعال هستند.

وی بیان کرد: همچنین از زمانی که اداره کل پدافند غیرعامل استان فارس شکل گرفته دوره‌های آموزشی نیز برگزار و در نقاط مختلف استان نیز سیاست‌گذاری لازم و توجه به رعایت اصول پدافند غیرعامل انجام شده است.

مدیرکل پدافندغیرعامل استان فارس با اشاره به اینکه یکی از وظایف مهم این اداره کل در شناسایی مراکز مهم حیاتی در استان و برنامه‌ریزی برای حفظ و حراست آن است افزود: به طور مثال اداره کل پدافند غیرعامل در حوزه تامین آب از ابتدای تولید تا رسیدن به دست مصرف کننده و حفاظت از آن را دنبال می‌کند.

آزادی با تاکید بر اینکه پدافندغیرعامل آمادگی لحظه‌ای را می‌طلبد تصریح کرد: شناخت مکان‌های دو منظوره و پیش‌بینی فضای امن برای اسکان مردم در زمان بحران از موضوع‌هایی است که دنبال شده است.

مدیرکل پدافندغیرعامل استان فارس گفت: امروز هر طرحی که در استان فارس قرار است اجرا شود باید الزامات پدافند غیرعامل را رعایت کرده و  تمام پروژه‌های استانی نیز پیوست پدافند غیرعامل داشته باشند.

وی بیان کرد: در این زمینه 13 شرکت مشاور در استان فارس شناسایی شده که صلاحیت آنان بررسی و پس از تایید نهایی تهران موضوع پیوست پدافند غیرعامل را در پروژه‌ها دنبال کنند که دستگاه‌های مختلف می‌توانند از ظرفیت آنان استفاده کنند.

آزادی به فعالیت‌های سال گذشته اداره کل پدافند غیرعامل اشاره و خاطرنشان کرد: در سال گذشته شش همایش بزرگ برگزار و در رزمایش‌هایی نیز آمادگی دستگاه‌ها به صورت استانی و شهرستانی مورد ارزیابی قرار گرفت.

مدیرکل پدافندغیرعامل استان فارس بیان کرد: در سال گذشته این اداره کل رتبه برتر کشور را به خود اختصاص داد و امسال نیز طوری برنامه‌ها به طور دقیق پیش‌بینی و تدوین شده که باید بیشتر به سمت و سویی حرکت کنیم که حفاظت و حراست از زیرساخت‌های استان انجام شود و در رابطه با تهدیدات سایبری نیز آموزش و اقدامات مقابله با مثل را انجام دهیم.

آزادی بیان کرد: تمام برنامه‌های پدافندغیرعامل که در مرکز استان انجام می‌شود همان الزامات نیز در شهرستان‌ها مورد توجه قرار گرفته و برای آمادگی شهرها و روستاها نیز پیش‌بینی لازم می‌شود.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر