۲۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۰
کد خبر: ۳۳۸۷۰
ایالات متحده و بریتانیا بار دیگر روسیه را به انجام حملات سایبری علیه شبکه‌های رایانه‌ای در سراسر جهان متهم کرده‌اند.
به گزارش پایداری ملی، ایالات متحده آمریکا و بریتانیا روز دوشنبه بار دیگر روسیه را به انجام حملات سایبری به شبکه های رایانه ای و زیرساخت های دولتی و شرکت های سراسر جهان متهم کردند.

واشنگتن و لندن با انتشار بیانیه هشدارآمیز مشترکی اعلام کردند که هکرهای روسیه مورد حمایت دولت قصد دارند فعالیت های جاسوسی، سرقت مالکیت معنوی و سایر اقدامات خرابکارانه را گسترش دهند.

دولت های غربی نیز پیش از این مسکو را متهم به نقش داشتن در حملات سایبری کرده بودند. آمریکا، بریتانیا و سایر کشورها در ماه فوریه روسیه را متهم کردند که با انتشار ویروس موسوم به "نوت پتیا" میلیاردها دلار به شرکت های سراسر جهان خسارت وارد کرده است. این ویروس در سال 2017 میلادی به بخش هایی از رایانه ها و زیرساخت های دولت اوکراین و سایر کشورهای جهان حمله کرده است.

کاخ کرملین هنوز نسبت به این اتهامات واکنشی نشان نداده است ولی سفارت روسیه در لندن با انتشار بیانیه ای، اتهامات مطرح شده از سوی بریتانیا را غیرمسئولانه و تحریک آمیز ارزیابی کرده است.

مسکو پیش از این اتهامات مطرح شده درباره انجام حملات سایبری به آمریکا و سایر کشورهای جهان را رد کرده است.

نهادهای اطلاعاتی آمریکا سال گذشته روسیه را به دخالت در انتخابات ریاست جمهوری 2016 و حمایت از کارزار انتخاباتی دونالد ترامپ متهم کرده اند. ماه گذشته نیز دولت ترامپ روسیه را به خاطر حملات سایبری به شبکه انتقال برق آمریکا سرزنش کرده است.

راب جویس هماهنگ کننده امنیت سایبری کاخ سفید در این باره گفت: زمانی که فعالیت های خرابکارانه را مشاهده می کنیم، چه از سوی کرملین باشد یا سایر فعالان خرابکار دولتی، ما نیز با آن مقابله خواهیم کرد.

روابط روسیه و بریتانیا پیش از این نیز به خاطر حمله با عامل اعصاب به یک جاسوس سابق روسی و دخترش در خاک بریتانیا به شدت متشنج شده است.

یک سخنگوی دولت بریتانیا نیز گفت: این نمونه دیگری از بی توجهی روسیه به معیارهای بین المللی و نظم جهانی است. این بار از طریق کارزار جاسوسی سایبری و تجاوز که قصد مختل کردن و بی ثبات کردن فعالیت های دولتی و کسب و کارها را دارد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر