۲۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۷
کد خبر: ۳۳۸۵۲
وزیر خارجه لوکزامبورگ با اشاره به لزوم نگاه داشتن آمریکا در برجام تاکید کرد تحریم‌های ایران نباید موجب خروج این کشور از توافق هسته‌ای شود.
به گزارش پایداری ملی،وزیر خارجه لوکزامبورگ بر لزوم حفظ آمریکا در برجام تاکید کرد. وی که در نشست شورای روابط خارجی اتحادیه اروپا سخن می‌گفت: خواستار باقی ماندن تمامی طرف‌ها در توافق هسته‌ای ایران و کشور‌های ۱+۵ شد.

«ژان اسلبورن» در ادامه با بیان این که باید آمریکا را به ماندن در برجام تشویق و برای این کار خواسته‌های واشنگتن را در نظر گرفت، یادآور شد این کار نباید موجب تضعیف برجام از سوی دیگر شود.

به گفته وی اگر تحریم‌ها باعث ماندن آمریکا در برجام شود، باید اروپا با این اقدام موافقت کند، اما تحریم‌ها باید به گونه‌ای باشد که موجب خروج ایران از برجام، از سوی دیگر نشود.

در همین رابطه روزنامه واشنگتن پست نوشت: دیدار‌هایی که مقامات اروپایی در این ماه با «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا خواهند داشت، آینده توافق هسته‌ای ایران و کشور‌های ۱+۵ را تعیین می‌کند.

بر این اساس «امانوئل ماکرون» رئیس جمهوری فرانسه و «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان به صورت جداگانه اواخر این ماه به آمریکا سفر کرده و با «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری این کشور دیدار می‌کنند.

با احتساب سفر غیر منتظره «ترزا می» نخست وزیر انگلیس به واشنگتن، این آخرین تلاش رهبران اروپایی پیش از ضرب الاجل اعلام شده از سوی ترامپ برای خروج از برجام، به منظور تقویت و حفظ این توافق بین المللی خواهد بود.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر