۲۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۲
کد خبر: ۳۳۸۵۰
اتحادیه اروپا از تهران و مسکو خواست تا مانع از آن چیزی شوند که مقامات غربی استفاده دولت سوریه از سلاح شیمیایی می‌خوانند.
به گزارش پایداری ملی، اتحادیه اروپا از ایران و روسیه خواسته است که از اقدام دولت سوریه مبنی بر استفاده از تسلیحات شیمیایی جلوگیری کنند.

امروز جلسه سران اتحادیه اروپا در لوکزامبورگ در حال برگزاری است.

این خواسته از سوی اروپا در حالی مطرح می‌شود که بامداد شنبه (25 فرودین) سه کشور آمریکا، انگلیس و فرانسه به بهانه ادعایی نابود کردن تأسیسات و توانمندی‌های شیمیایی دولت سوریه، 103 فروند موشک به چند منطقه از این کشور شلیک کردند.

به گفته وزارت دفاع روسیه، پدافند هوایی سوریه موفق شد 71 فروند از این موشک‌ها را رهگیری و سرنگون کند. همچنین گفته می‌شود که در این حمله هیچ شهروند یا نظامی سوری آسیب ندیده است جز سه نفر که در نتیجه انحراف یکی از موشک‌های شلیک شده بود.

به این موضوع و حواشی آن در نشست امروز وزرای خارجه اتحادیه اروپا در لوکزامبورگ پرداخته می‌شود. در این جلسه به ریاست «فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه به طیفی از مسایل مهم جهانی پرداخته می‌شود که تحولات سوریه و توافق هسته‌ای ایران و آینده روابط با روسیه از جمله مسایل اصلی هستند.

موگرینی پیش از ورود به این نشست اعلام کرد که ایران به تعهداتی که در قالب توافق هسته‌ای دارد، پایبند بوده است و اروپا تصمیمی برای تحریم این کشور ندارد.

«هایکو ماس» وزیر خارجه آلمان هم ضمن تاکید بر تعامل با روسیه به منظور یافتن راهکاری برای حل بحران سوریه، از حفظ توافق هسته‌ای ایران حمایت کرد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر