۲۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۷
کد خبر: ۳۳۸۳۱
سرپرست مدیریت بحران شهرداری مشهد گفت: اماکن عمومی و مجتمع های مشهد از لحاظ ایمنی شناسنامه دار می شود.
به گزارش پایداری ملی، امیر عزیزی روز دوشنبه افزود: طرح دوام اماکن از آبان ماه پارسال در 63 مجتمع تجاری و اجرایی در مشهد آغاز شده است.

وی با بیان اینکه این طرح با هدف آگاه سازی شهروندان از میزان ایمنی مجتمع ها و همچنین شناسایی اماکن اسکان اضطراری اجرا می شود، بیان کرد: این طرح قرار است در مدارس، مساجد، اماکن مسکونی و اماکن تجاری مشهد اجرا شود که در مرحله نخست در 63 ساختمان تجاری به اجرا درآمده است.

عزیزی ادامه داد: در این ساختمانها تیم های پنج نفره تشکیل و آموزشهای مدیریت بحران به آنها ارائه شده است.

رئیس شبکه آسیایی جوامع ایمن افزود: همچنین چک لیستهایی تهیه و از ابتدای اردیبهشت ماه در اختیار این مجتمع ها قرار می گیرد تا درجه ایمنی ساختمان و سازه آنها مشخص شود.

عزیزی خاطرنشان کرد: با این اقدام ساختمانها دارای شناسنامه ایمنی می شوند که هم اکنون این اقدام در ساختمان مرکزی شهرداری مشهد در دست اجراست.

وی با بیان اینکه طرح دوام اماکن باید در مدارس و مساجد نیز اجرا شود گفت: اجرای این طرح در مدارس و مساجد به دلیل لزوم انجام هماهنگی های بین بخشی، با کندی همراه است.

عزیزی ادامه داد: در کلانشهر 3.5 میلیون نفری مشهد 15 سوله بحران وجود دارد که بسیار اندک است و با اجرای این طرح، اماکن اسکان اضطراری نظیر مدارسی که از ظرفیتهای ایمنی بالا برای اسکان در مواقع بحرانی برخوردار باشند، شناسایی و به مردم اطلاع رسانی می شود.

60 درصد از گستره کلانشهر مشهد در پهنه های با خطر بالا در حوزه پدافند غیرعامل هنگام وقوع بحران واقع شده است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر