۲۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۲
کد خبر: ۳۳۸۲۴
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان یزد بیان کرد: نیروی انتظامی، وزارت کشور، استاندار اصفهان برای حل این مساله بسیج شده‌اند. علاوه بر این پدافند غیرعامل خطوط را تقویت کرده‌ایم و در حال حاضر نیز هر اقدامی که لازم باشد بلافاصله انجام خواهیم داد.
طرح انتقال آب از اصفهان به یزد مدتی است که با چالش‌هایی مواجه شده و عده‌ای از کشاورزان نسبت به این مساله اعتراض نشان داده‌اند و موجب شده تامین آب استان یزد با مشکل مواجه شود.

به علت اعتراض و مقابله جمعی از کشاورزان اصفهان در روز جمعه آب انتقالی از اصفهان به یزد قطع شد، اما با پیگیری‌های صورت گرفته این مشکل در صبح روز شنبه برطرف شد ولی مجدد در ساعت ۲۲ دیشب با تعرض مجدد کشاورزان تاسیسات انتقال آب با مشکل مواجه شده است.

در همین راستا محمدمهدی جوادیان‌زاده - مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان یزد - به ایسنا گفت: شب گذشته ۹ تیر برق و شش حوضچه آب تاسیسات ما تخریب شد و در پی آن از دیشب تاکنون جریان آب قطع است.

وی با بیان این‌که در حال حاضر هنوز دو حوضچه دچار مشکل است، اظهار کرد: تلاش ما این است که با همکاری نیروی انتظامی مشکل این دو حوضه را برطرف کنیم.

جوادیان‌زاده تصریح کرد: در حال حاضر ذخایر آبی استان یزد دارای آب است اما اگر تعمیر حوضچه‌ها طول بکشد، قطعا در تامین آب شهروندان با مشکل مواجه خواهیم شد.

جوادیان‌زاده بیان کرد: نیروی انتظامی، وزارت کشور، استاندار اصفهان برای حل این مساله بسیج شده‌اند. علاوه بر این پدافند غیرعامل خطوط را تقویت کرده‌ایم و در حال حاضر نیز هر اقدامی که لازم باشد بلافاصله انجام خواهیم داد.

وی با اشاره به تلاش وزارت نیرو برای حل این معضل، گفت: وزارت نیرو نیز برای حل این مساله اقدامات متعددی انجام داده تا بتوان مشکل خسارات کشاورزان را نیز به نحوی جبران کرد.

در حال حاضر جمعیت استان یزد یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر است، که نیاز آب شرب استان ۶۵ تا ۷۰ درصد توسط انتقال آب و ۳۰ تا ۳۵ درصد از طریق منابع آب زیرزمینی تامین می‌شود با این شرایط لازم است تا بسیج همگانی برای حل این تعارضات صورت گیرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر