۲۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۰
کد خبر: ۳۳۸۱۷
ساندی تایمز گزارش داد:
روزنامه ساندی تایمز به نقل از منابع امنیتی ناشناس گزارش داد، اگر روسیه به تاسیسات زیربنایی انگلیس حمله کند، لندن نیز در اقدامی تلافی جویانه انجام حمله سایبری علیه مسکو را مدنظر قرار خواهد داد.
به گزارش پایداری ملی، پس از آنکه انگلیس، روسیه را مسئول حمله با گاز اعصاب به سرگئی اسکریپال، جاسوس سابق روس و دخترش در سالزبری دانست و باعث شد تا تعداد بسیاری از دیپلمات‌های روس از انگلیس و دیگر کشورها اخراج شوند، روابط لندن با مسکو به پایین‌ترین سطح خود در طول تاریخ رسیده است.

این در حالی است که روسیه هرگونه دست داشتن در این حمله را انکار کرده و روز شنبه حملات هوایی قدرت‌های غربی از جمله انگلیس به سوریه را نیز محکوم کرد.

امنیت سایبری به نقطه کانونی و مرکزی این روابط خدشه‌دار شده تبدیل شده است.

روز پنجشنبه یکی از روسای آژانس اطلاعات و جاسوسی انگلیس گفته بود: ستاد ارتباطات دولت انگلیس موسوم به GCHQ به تلاش‌های خود برای آشکار کردن "رفتار سایبری غیرقابل قبول" روسیه ادامه خواهد داد. در حال حاضر درخواست‌های روز افزونی برای استفاده از تجربه و تخصص سایبری این ستاد وجود دارد.

روزنامه ساندی تایمز نیز گزارش داد: از زمان حمله به اسکریپال‌ و دخترش، مقامات اطلاعاتی انگلیس خود را برای مقابله با هکرهای تحت حمایت روسیه آماده کرده‌اند؛ هکرهایی که اطلاعات شرم‌آور سیاستمداران و دیگر افراد عالی رتبه را منتشر می‌کنند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر