۲۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۰
کد خبر: ۳۳۸۰۷
مدیرکل دفتر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل وزارت نیرو، از ادامه عملیات ترمیم خطوط برق سیستان که براثر طوفان روز گذشته آسیب دیده خبر داد و گفت: 65 تانکر آبرسانی سیار برای تامین آب شرب مردم در مناطق مختلف زاهدان مستقر شده اند.
به گزارش پایداری ملی، «میثم جعفر زاده» ادامه داد: طوفان به صورت نقطه ای موجب سقوط حدود 30 اصله تیر برق و خسارت شدید به خطوط برق شده و ایستگاه‌های پمپاژ را از مدار خارج کره است.

وی افزود: گروه های عملیاتی آبفا و توزیع برق سیستان و بلوچستان از شب گذشته در محل حادثه مستقر شده اند و پیش بینی می‌شود ترمیم شبکه برق تا غروب امروز ادامه یابد.

به گفته جعفرزاده، پس از اتمام عملیات ترمیم، خط انتقال آبگیری می‌شود و به دلیل طولانی بودن خط انتقال رسیدن آب به شبکه توزیع شهر ساعاتی به طول می انجامد.

**طوفان خط انتقال آب چاه نیمه به زاهدان را قطع کرد
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان نیز گفت: با توجه به وقوع طوفان در منطقه سیستان و قطع برق، این عامل سبب شد تا برق ایستگاه‌های پمپاژ آب در این مسیر قطع شود.

‌به گزارش روز یکشنبه ایرنا از وزارت نیرو، «‌محسن میرادی » افزود: وقوع گردباد در سه راهی دشتک در مسیر زابل به زاهدان موجب سقوط تعدادی از تیرهای برق و قطع جریان انتقال آب چاه نیمه به زاهدان شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان گفت: بر اثر گردباد جریان برق خط انتقال آب چاه نیمه به زاهدان در محل ایستگاه شماره 2 واقع در سه راهی دشتک قطع شده و فعلا هیچ آبی به زاهدان نمی‌رسد.

وی افزود: این حادثه در پی سرعت گردباد رخ داده و موجب سقوط 30 تیر برق و پاره شدن خطوط انتقال برق شده و هم اینک پنج اکیپ امدادی متشکل از اتفاقات آب و برق در حال تعمیر خطوط انتقال برق هستند.

وی بیان کرد: وارد مدار کردن خط انتقال آب تا بعدازظهر امروز طول می‌کشد و در این مدت، شهر زاهدان را با تنش آبی مواجه می‌سازد.

سیستان و بلوچستان به عنوان پهناورترین استان کشور با وضعیت جغرافیایی خاص خودگاه چندین مخاطره طبیعی از جمله سیل، زلزله، طوفان و غیره را به یکباره با هم تجربه می کند.

صبح جمعه 24 فروردین وزش باد شدید در نواحی مرکزی سیستان و بلوچستان، مردم را با مشکلات جدی روبرو کرد به گونه ای که سقوط درختان در برخی خیابان ها و وارد آمدن خسارت و قطعی برق و آب برخی مناطق شد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر