۲۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۵
کد خبر: ۳۳۶۸۴
نایب‌رئیس اول کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی از بررسی تأثیر کیفیت بنزین داخلی و خارجی بر آلودگی کلان‌شهر‌ها در این کمیسیون خبر داد.
به گزارش پایداری ملی، هدایت‌الله خادمی نایب‌رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، از بررسی تأثیر بنزین و گازوئیل بر آلودگی هوای کلان‌شهرها در این کمیسیون خبر داد و گفت: در جلسه این هفته کمیسیون با حضور مسئولان ذی‌ربط تأثیر کیفیت بنزین تولیدشده در پالایشگاه‌های داخلی بر آلودگی هوا بررسی می‌شود.

وی با بیان اینکه در این جلسه مسئولانی از وزارت نفت (شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران)، سازمان بازرسی کل کشور، سازمان حفاظت محیط زیست، سازمان ملی استاندارد ایران و همچنین کارشناسان مرکز پژوهش‌های قوه مقننه حضور دارند، افزود: در این جلسه همچنین قرار است کیفیت بنزین‌های وارداتی نیز بررسی شود.

نایب‌رئیس کمیسیون انرژی با تصریح به اینکه در مورد کیفیت بنزین‌های وارداتی حرف و حدیث‌هایی مطرح است، گفت: در داخل کشور نیز به‌دلیل کمبود تولید، بنزین باکیفیت را با بنزین بی‌کیفیت میکس می‌کنند که این جلسه برای بررسی همین موارد تشکیل می‌شود.

خادمی با یادآوری اینکه با افتتاح فاز نخست پالایشگاه ستاره خلیج فارس دیگر نیازی به واردات بنزین نیست و در بودجه سال 97 نیز بودجه‌ای برای واردات بنزین در نظر گرفته نشده است، گفت: در صورتی که واردات متوقف شود دیگر نیازی به بررسی کیفیت بنزین‌های خارجی نیست، اما اگر واردات بنزین به کشور ادامه یابد قطعاً این موضوع را در قالب سؤال از وزیر نفت پیگیری خواهیم کرد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر