۱۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۰
کد خبر: ۳۳۶۳۹
مدیرکل دفتر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل وزارت نیرو گفت: شب گذشته بارش باران و طوفان در شهر اهواز و غرب استان خوزستان موجب ایجاد خاموشی‌های پراکنده در این استان شد، اما باید گفت که این طوفان هیچ ارتباطی با ریزگردهای سال قبل نداشته است.
به گزارش پایداری ملی، میثم جعفرزاده، با بیان این‌که براثر این طوفان ۲۰ فیدر دچار خاموشی شد، اظهار کرد: تا ساعت ۱۱ شب مشکل قطع برق در این مناطق به طور کامل برطرف شد و در شرایط فعلی نیز شرایط کاملا نرمال است.

وی با بیان این که در استان‌های دیگر نیز علی‌رغم باران شرایط پایداری را در شبکه برق شاهد هستیم، ادامه داد: در برخی از شهرهای اطراف اهواز دچار خاموشی‌های پراکنده شدیم، اما اکنون وضعیت پایدار است.

به گفته مدیرکل دفتر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل وزارت نیرو، در حال حاضر اکیپ‌های عملیاتی در استان خوزستان در حالت آماده‌باش قرار دارند و اگر مجددا مشکلی به وجود آید در سریع‌ترین زمان ممکن برطرف خواهد شد.

جعفرزاده با بیان اینکه این باران دیشب و روزهای آتی بی شک می تواند تاثیر زیادی در بهبود منابع آبی کشور بگذارد، اظهار کرد: قطعا امسال تابستان با توجه به کمبود بارش در قیاس با سال‌های قبل از نظر منابع آبی شرایط خوبی را نخواهیم داشت لذا امیدواریم که بارش‌ها ادامه دار باشد.

وی تصریح کرد: برای مدیریت منابع آب لازم است تا با اجرای جدی برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و کمک شهروندان در حوزه مدیریت مرف چالش‌های پیش‌رو را پشت سر بگذاریم.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل وزارت نیرو با بیان این‌که قطعا مدیریت مصرف می‌تواند نقش بسزایی در گذر از بحران آب در تابستان داشته باشد، گفت: با تدابیری که به خصوص در بخش کشاورزی در نظر گرفته شده می‌توانیم تابستان بدون مشکل پشت سر بگذرانیم.

شب گذشته باران و طوفانی با سرعت ۵۰ کیلومتر در ثانیه موجب قطع برق در برخی از بخش‌های استان خوزستان شد که احتمال می‌رفت امسال نیز تاسیسات برقی با چالش ریزگردهای سال گذشته مواجه شوند اما بر اساس گفته های مدیرکل دفتر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل وزارت نیرو طوفان شب گذشته ارتباطی با ریزگردها نداشت و هیچ کدام از تاسیسات برقی دچار مشکل نشدند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر