۱۸ خرداد ۱۳۹۲ - ۲۱:۲۱
کد خبر: ۳۳۶۰
زوج‌هایی که به میزان زیاد از فیس‌بوک استفاده می‌کنند، درگیری‌های فراوانی در این زمینه دارند و این فرآیند اثرات منفی روی رابطه آنها برجا می‌گذارد که از جمله آن‌‌ها می‌توان به تزلزل رابطه و طلاق اشاره کرد.

  فیس‌بوک و دیگر شبکه‌های اجتماعی نحوه برقراری و تداوم ارتباط میان مردم را تغییر داده‌اند و این طور که مطالعات جدید نشان می‌دهد، استفاده از شبکه اجتماعی فیس‌بوک می‌تواند برای روابط مردم بسیار مضر باشد.

  "راسل کلایتون"(Russell Clayton) یکی از دانشجویان مقطع دکترا در دانشکده روزنامه‌نگاری دانشگاه میسوری دریافت، افرادی که به میزان زیاد از شبکه اجتماعی فیس‌بوک استفاده می‌کنند بیش از دیگران در معرض آسیب‌ قرار می‌گیرند و این فرآیند در نهایت می‌تواند اثرات منفی را بر روابط احساسی افراد برجا بگذارد که از جمله آن‌ها می‌توان به کاهش ملاقات‌های حضوری، قطع ارتباط و حتی طلاق اشاره کرد.

در این مطالعه کلایتون به همراه دستیاران خود از دانشگاه‌های هاوایی و سن‌آنتونیو روی مشترکان شبکه اجتماعی فیس‌بوک بین سنین 18 تا 82 سال مطالعه خود را انجام دادند. از شرکت‌کنندگان در بررسی پرسیده شد که چند وقت یک بار و به چه میزان به فیس‌بوک سر می‌زنند.

محققان با انجام این مطالعه دریافتند، زوج‌هایی که به میزان زیاد از این شبکه اجتماعی استفاده می‌کنند درگیری‌های فراوانی در این زمینه دارند و این فرآیند اثرات منفی روی رابطه آن‌ها برجا می‌گذارد که از جمله آن‌ها می‌توان به خیانت، فروپاشی رابطه و طلاق اشاره کرد.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر