۱۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۷
کد خبر: ۳۳۵۴۹
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: تلگرام تا پایان فروردین ماه از مدار خارج شده و جای خود را به یک پیام رسان داخلی می‌دهد.
به گزارش پایداری ملی علاالدین بروجردی در گفت وگو با رادیو شهری بروجرد با اشاره به از مدار خارج شدن تلگرام اظهار داشت: این تصمیمی است که در بالاترین سطح گرفته شده است و تلگرام جای خودش را به یک سامانه مشابه ملی خواهد داد؛ این تصمیمی است که هم به لحاظ امنیت ملی ما بسیار مهم است و هم با توجه به نقش مخربی که تلگرام سال گذشته در آشوب‌های کشورمان داشت که آن‌ها از طریق تلگرام طراحی می‌کردند.

وی با بیان اینکه امروز در فضای مجازی به این توانمندی رسیده ایم که بتوانیم یک سامانه ملی را تعریف کنیم، افزود: سامانه ملی مانند سروش و یا سامانه‌های دیگر، درست که است که ممکن است تعداد مشترکین پیام رسان سروش سه چهار میلیون باشد و تلگرام 40 میلیون اما وقتی تلگرام از مدار خارج شود طبیعتا این مشترکین به پیام رسان داخلی سرریز می‌شوند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: این نگرانی‌هایی که رسانه‌های بیگانه به آن دامن می‌زنند فکر می‌کنم هم به لحاظ بسترسازی و هم به لحاظ سالم بودن محیطش بسترسازی‌های لازم در حال انجام است و تا پایان ماه جاری این اتفاق می‌افتد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر