۰۳ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۰
کد خبر: ۳۳۵۰۲
جانشین پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات استان کرمان گفت: اطلاعات کاربری فرد استفاده‌کننده از وای‌فای اماکن عمومی ممکن است توسط هکرها یا افراد فرصت‌طلب سرقت شده و این افراد به این طریق به اطلاعات شخصی دسترسی پیدا کنند.
به گزارش پایداری ملی ،محمدرضا رضایی اظهار داشت: امروزه بسیاری از گوشی‌های تلفن همراه به گنجینه‌ای از اطلاعات شخصی تبدیل شده‌اند که باید بسیار بیشتر از معمول مراقب آنها باشیم.

جانشین پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات استان کرمان عنوان کرد: از آنجا که ممکن است بسیاری از کاربران در مسافرت‌های نوروزی از کافی‌نت‌ها یا اینترنت‌های دارای وای‌فای رایگان اماکن تفریحی و رستوران‌ها استفاده کنند، احتمال دستیابی به رمزهای اینترنتی آنها وجود دارد.

وی افزود: اطلاعات کاربری فرد استفاده‌کننده از وای‌فای اماکن عمومی ممکن است توسط هکرها یا افراد فرصت‌طلب سرقت شده و این افراد به این طریق به اطلاعات شخصی دسترسی پیدا کنند.

رضایی بیان داشت: توصیه می‌شود کاربران در صورت استفاده از اینترنت وای‌فای رایگان در طول سفر تا حد ممکن از انجام عملیات‌های بانکی و خرید اینترنتی خوداری کنند.

وی در زمینه استفاده از برنامه‌های کاربردی «اپلیکیشن» یادآور شد: می‌توانیم برنامه‌های کاربردی و مفیدی را روی تلفن‌های هوشمند و تبلت خود نصب کنیم تا بتوانیم در زمان گم شدن و یا به سرقت رفتن آ ها اطلاعاتی از مکانی که در آنجا قرار دارند را به کمک GPS پیدا کرد.

جانشین پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات استان در پایان خاطرنشان کرد: شهروندان در صورت مواجهه با هرگونه مسئله خاص مرتبط با امنیت فضای مجازی یا موارد مشابه مراتب را سریعا به قسمت گزارش مردمی سایت پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir گزارش دهند./فارس
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر