۲۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۰
کد خبر: ۳۳۴۶۸
نخستین همایش نقش پدافند غیر عامل در امنیت و صیانت از مسجد و هیئت های مذهبی در بندر آستارا برگزار شد.
به گزارش پایداری ملی، نخستین همایش نقش پدافند غیر عامل در امنیت  و صیانت از مسجد و هیئت های مذهبی در سالن اجتماعات اداره تبلیغات اسلامی آستارا برگزار شد.

در این همایش که با حضور حجت الاسلام کاظم حافظ نیا، امام جمعه آستارا، حجت الاسلام ابراهیم حاتمی، سرپرست اداره تبلیغات اسلامی آستارا، سرهنگ امین پیشه گر، جانشین انتظامی آستارا برگزار شد، علمای اهل تسنن و تشیع، هیئت امنای مساجد، شاعران و مداحان آیینی حضور داشتند.

حجت الاسلام کاظم حافظ نیا، امام جمعه بندر آستارا در این همایش، اظهارکرد: امروزه خطر تهاجم دشمنان با نظر به پیشرفت در عرصه فناوری و تسلیحات و تجهیزات نظامی بیش از هر زمانی قابل تأمل و پیگیری است.

وی افزود: به این سبب به کارگیری اصول و ضوابط حاکم بر پدافند غیرعامل در طراحی و ساخت مسجد از اهمیت بسزایی برخوردار است.

حجت الاسلام حافظ نیا با اشاره به اینکه مساجد به‌عنوان اصلی ‌ترین پایگاه عبادی و تربیتی، سیاسی- اجتماعی و فرهنگی نقش بسیار مهمی در تشکیل حکومت اسلامی دارد، گفت: بنابراین انجام مطالعات دقیق و فنی مکان‌یابی مساجد با رعایت ملاحظات معماری دفاعی جهت رسیدن به بالاترین پایداری و کمترین آسیب‌پذیری در برابر تهدیدات بسیار ضروری است.

گفتنی است، همچنین در این همایش حجت الاسلام ابراهیم حاتمی سرپرست اداره تبلیغات اسلامی آستارا و سرهنگ امین پیشه گر جانشین انتظامی آستارا در رابطه با نقش پدافند غیر عامل در امنیت  و صیانت از مسجد و هیئت های مذهبی به ایراد سخنرانی پرداختند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر