۲۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۷
کد خبر: ۳۳۴۵۸
رئیس شبکه دامپزشکی نهبندان گفت: گشت مشترک شبکه دامپزشکی و محیط زیست شهرستان نهبندان به منظور پایش و بررسی بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در تالاب کجی نمکزار انجام شد .
به گزارش پایداری ملی، «حمد راه‌انجام» اظهار کرد: بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان یک بیماری ویروسی و مشترک بین انسان و طیور است که در میان پرندگان به شدت واگیر و کشنده است.

وی افزود: مرغ و خروس، بوقلمون، مرغ شاخدار، پرندگان زینتی، پرندگان وحشی و شترمرغ از پرندگان حساس به بیماری هستند و پرندگان وحشی و آبزی می‌توانند بدون این‌که خود مبتلا به بیماری شوند، ویروس‌ آنفلوانزای فوق حاد پرندگان را منتقل کنند.

رئیس شبکه دامپزشکی نهبندان خاطرنشان کرد: در ادامه برنامه‌های گشت مشترک شبکه دامپزشکی با محیط زیست شهرستان به منظور پیشگیری از شیوع بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان و مراقبت از حیات وحش و پرندگان آبزی و مهاجر، پایش و بازدید از تالاب کجی نمکزار انجام گرفت که هیچ‌گونه مورد مشکوکی از ابتلای پرندگان به این بیماری مشاهده نشد.

راه‌انجام یادآور شد: جلوگیری از ورود پرندگان وحشی به محل نگهداری طیور از طریق نصب توری، رعایت اصول بهداشتی و امنیت زیستی در مرغداری‌ها، ضد عفونی کامل محل پرورش پرنده و تجهیزات آن، ممانعت از ورود حیوانات دیگر به عنوان ناقلین مکانیکی مانند سگ و گربه به محل پرورش طیور، اعلام هر نوع کاهش شدید مصرف دان، کاهش شدید تولید یا افزایش تلفات به شبکه دامپزشکی از راه‌های پیشگیری از بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر