۲۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۰
کد خبر: ۳۳۴۳۵
روزنامه تایمز روز چهارشنبه در گزارشی از تشکیل تیم تهاجمی فضای مجازی انگلیس متشکل از نیروهای ارتش و ستاد ارتباطات دولت انگلیس (جی سی اچ کیو) خبر داد.
به گزارش پایداری ملی، ژنرال گوردون مسنجر معاون رئیس ستاد مشترک ارتش انگلیس گفت که این همکاری به‌منظور بهره‌برداری از ظرفیت‌های مشترک دو سازمان برای مقابله با تروریسم و اقدامات علیه منافع انگلیس صورت می‌گیرد.

این روزنامه انگلیسی با اشاره به ترور نافرجام سرگئی اسکریپال جاسوس اسبق روس در خاک انگلیس عنوان کرد که انگلیس در نظر دارد تا حملات سایبری علیه روسیه ترتیب دهد.

به نوشته تایمز این حملات می‌تواند شامل اختلال در تراکنش‌های مالی مرتبط با روسیه و یا هک کردن ایمیل‌ها و دزدی اطلاعات محرمانه مقامات کرملین باشد. بااین‌حال منابع امنیتی انگلیسی می‌گویند که این کشور به انجام اقدامات گسترده مخرب تمایلی ندارد، چراکه این مساله می‌تواند موجب واکنش‌های تحریک‌آمیز شود. 

رابرت هانینگتون رئیس پیشین ستاد جاسوسی انگلیس در گفت‌وگو با تایمز اظهار داشت: آغاز جنگ سایبری به نفع هیچ‌کس نیست. بایستی اطمینان حاصل کنیم که تمام اقدامات ما باارزش‌های انگلیسی همسو باشد چراکه همین مساله ما را از دولت روسیه متفاوت می‌کند.

به نوشته تایمز، تیم تهاجمی فضای مجازی انگلیس متشکل از یک هزار تن از نیروهای ارتش، ستاد ارتباطات دولت انگلیس و تحلیلگران مسائل دفاعی خواهد بود.

این تیم در حالی قرار است تشکیل شود که پرونده مسمومیت سرگئی اسکریپال به‌وسیله ماده سمی اعصاب ساخت روسیه باعث تیرگی روابط دو کشور شده است.

نخست‌وزیر انگلیس دوشنبه گذشته به مسکو 24 ساعت مهلت داده بود تا درباره چگونگی مسموم شدن اسکریپال توضیح دهد. بااین‌حال مسکو ضمن رد اتهامات واردشده از سوی لندن و پس از پایان مهلت یادشده هشدار داد که هیچ کشوری نمی‌تواند با یک قدرت اتمی به زبان هشدار حرف بزند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر