۲۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۰
کد خبر: ۳۳۳۷۳
معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت:
حسینعلی امیری بیان داشت: استان کرمان در حوزه های گردشگری، سلامت و پدافند غیرعامل رتبه برتر کشور را کسب کرده همچنین در حوزه امنیت مقام دوم کشور را به خود اختصاص داده و به عنوان پایلوت اقتصاد مقاومتی کشور انتخاب شد.

به گزارش خبرنگار پایداری ملی، حسینعلی امیری ظهر دوشنبه در شورای اداری استان کرمان با اشاره به روزهای پایانی سال جاری، اظهار داشت: قطعا هر انسانی یک ارزیابی از کار خود انجام می دهد و مدیران و مسئولان هم باید عملکرد خود را مورد ارزیابی قرار دهند تا نقاط ضعف و قوت و چالش های فرا روی خود را شناسایی و چاره اندیشی لازم را انجام دهند و قاعدتا باید فعالیت های همه ما هدفمند باشد.

وی عنوان کرد: دولت تدبیر و امید وارد پنجمین سال فعالیتش شده و قاعدتا همه ما در حوزه مسئولیت خودمان یک ارزیابی از چهار سال و نیم گذشته داریم و اگر بخواهیم بدانیم امروز در چه موقعیتی هستیم باید ببینیم از چه نقطه ای شروع کرده ایم و در اواخر سال ۹۱ و اوایل سال ۹۲ شرایط ما در حوزه سیاست خارجی، اقتصاد، صادرات، اجتماعی و ... به چه شکلی بود.

امیری تصریح کرد: در اواخر سال ۹۱ و اوایل سال ۹۲ از جهت شرایط بین المللی روزهای سختی را پشت سر گذاشته ایم و هر روز در جهان بحث ایران هراسی تبلیغ و ترویج می شد و دشمنان ما شرایطی برای ما فراهم می کردند که در جامعه جهانی ایران را منزوی کنند.

وی افزود: قبل از به نتیجه رسیدن برجام قصد داشتند ایران را به مسیری که عراق را سوق داده بودند ببرند؛ قطعنامه هایی که صادر شد دقیقا همان قطعنامه های بودند که برای عراق صادر کرده بودند.

امیری گفت: کشوری یافت نمی شود که تحت فصل هفت منشور قرار گیرد و بدون پرداخت هزینه سنگین و جنگ از زیر این فصل خارج شده باشد. تنها ایران بود که با مقاومت مردم و به برکت خون شهدا، حمایتهای های مقام معظم رهبری با یک قطعنامه سایه تمام قطعنامه های ظالمانه از سر کشور برداشت.

سرمایه گذاری تجار بزرگ بین المللی در ایران بیانگر امنیت کشور است

وی با اشاره به اینکه بعد از این قطعنامه شاهد حضور معنی دار تجار خارجی و کشورهای علاقمند به انجام مراودات تجاری با ایران در کشورمان بودیم، بیان داشت: عقد قرارداد کشورهای بزرگ با ایران برای مدت های طولانی علاوه بر منافع اقتصادی که همراه خود داشت یک پیام بسیار مهم دارد و آن این است که ایران کشوری امن است.

معاون پارلمانی رئیس جمهور تصریح کرد: تا زمانی که اطمینان و اعتماد برای سرمایه گذار حاصل نشود هرگز سرمایه گذاری نمی کند. اینکه کشورهای بزرگ حاضر هستند قراردادهای طولانی مدت در زمینه ریل، هواپیما، مسائل نفتی و ... منعقد کنند نشان می دهد کشور ایران امن است و در صحنه های بین المللی اعتبار دارد.

امیری افزود: مجدد بازارهای نفتی خود را پیدا کرده ایم و به جزو اعضای فعال اپک قرار گرفته ایم؛ سقوط قیمت جهانی نفت می توانست بحران  جدی برای ما ایجاد کند، اما با برنامه ریزی درست و صحیح  و تلاش همه مدیران کشور اداره شد.

وی بیان کرد: اوایل سال ۹۲ حرکت اقتصادی کشور سینوسی و غیر قابل پیش بینی بود و یکباره با تورم ۴۴ درصدی مواجه شدیم و اکنون تورم کشور یک رقمی است و تلاش ها برای اینکه ارزش پول ملی حفظ شود ادامه دارد.

امیری تصریح کرد: اکنون صادرات غیرنفتی ما بر واردات پیشی گرفته و با برنامه ریزی درست در بخش های مختلف شاهد کارهای فوق العاده و روبه رشد در کشور هستیم.

کسانی که بذر ناامیدی می پاشند تخریب درو می کنند

 معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: تخصیص ۲۰ هزار میلیارد توسط بانک مرکزی و هشت بانک عامل، اختصاص ۱۰۰ میلیارد  در مرحله اول به دو طرح  اشتغالزایی کاج و تکاو، شناسایی هزار و ۴۰۴ بنگاه مشکل دار و حمایت و راه اندازی هزار و ۱۹۴ بنگاه دارای مشکل، برداشت یک و نیم میلیارد تومان از صندوق توسعه ملی با دستور مقام معظم رهبری، ایجاد اشتغال در مناطق محروم، عشایری و مرزی می تواند آینده خوبی در زمینه ایجاد شتغال در کشور رقم بزند.

وی ادامه داد: در سال ۹۶ روزانه به طور متوسط گازرسانی به حدود هفت روستا، نوسازی و بازسازی ۳۶ هزار واحد مسکونی روستایی، احداث ۵۹ کیلومتر جاده روستایی از جمله اقدامات صورت گرفته در دولت تدبیر و امید است. همچنین در بخش‌های فولاد، پتروشیمی، ترانزیت خارجی، اجتماعی، نظام سلامت، کشاورزی، دولت الکترونیک و ... رشد داشته ایم.

امیری تاکید کرد: در استان کرمان در سال گذشته ۴۵ هزار و ۸۰۲ شغل پایدار ایجاد شده است، این در حالی است که متوسط شغل  بعد از انقلاب اسلامی در استان کرمان ۲۳ هزار و ۶۰۲ شغل بوده است.

 وی بیان داشت: استان کرمان در حوزه های گردشگری، سلامت و پدافند غیرعامل رتبه برتر کشور را کسب کرده همچنین در حوزه امنیت مقام دوم کشور را به خود اختصاص داده و به عنوان پایلوت اقتصاد مقاومتی کشور انتخاب شد.

معاون پارلمانی رئیس جمهور با طرح این سوال که قدرت ملی چیست؟ گفت: داشتن قدرت مالی، ارتباط با دریای آزاد رشد اقتصادی، شرایط جغرافیایی ایران، شرایط استراتژیک کشور، جمعیت جوان همه مولفه های قدرت ملی است اما سرمایه اجتماعی مولفه اصلی قدرت ملی است که متاسفانه دشمنان امید، سرمایه  اجتماعی و اعتماد عمومی را دشمنان هدف قرار داده اند که باید این موضوع را جدی بدانیم.

وی ادامه داد: کشور کشتی است که اگر آسیب ببیند همه ما غرق خواهیم شد و آنهایی که دنبال ایجاد ناامیدی در کشور هستند و بذر ناامیدی در کشور می پاشند حتما طوفان و تخریب درو می کنند اگر اعتماد عمومی با مشکل مواجه شود، آن زمان فقط دولت آسیب نمی بیند بلکه کل کشور دچار آسیب می شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر