۲۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۰
کد خبر: ۳۳۳۷۰
فیروزآبادی:
رئیس مرکز ملی فضای مجازی گفت: اگر به این نتیجه برسیم که لزوم فیلترینگ تلگرام وجود دارد، این کار را انجام می‌دهیم.
به گزارش  پایداری ملی، ابوالحسن فیروزآبادی در همایش علمی تخصصی افتا با عنوان «کلان داده اینترنت اشیاء» که به همت مرکز مدیریت راهبردی افتای ریاست جمهوری با حضور جمعی از مدیران و کارشناسان IT برگزار شد، اظهار کرد: در فضای جدید مجازی، مجبور هستیم از سکوهای بومی (پلتفرمها)، ماشینهای جست‌وجوی بومی و پیام‌رسانهای ایرانی استفاده کنیم.

دبیر شورای عالی فضای مجازی افزود: دولت مصمم است تا سازوکار حمایت از تولید پلتفرمهای خدمات پایه را فراهم کند تا با مشارکت آگاهانه مردم و بخش خصوصی این سکوهای ارتباطی تولید شود.

وی در ادامه گفت: با گسترش شبکه‌های مجازی و شرکتهایی همچون گوگل، فیس‌بوک و تلگرام مرزهای جغرافیایی و حتی ملتها تضعیف شده‌اند و اگر قرار است هویت ایرانی بودن خود را حفظ کنیم، خود باید تولیدکننده دانش و ابزارهای مورد نیاز خود در عرصه فضای مجازی باشیم.

رئیس مرکز ملی فضای مجازی با اشاره به اینکه امنیت یک امر اجتماعی است که باید با نوآوری همراه باشد افزود: اگر نوآوری وجود نداشته باشد با گسترش و توسعه‌ای که فضای مجازی و دنیای کلان داده و اطلاعات دارد، دولتهای فاقد نوآوری روز به روز کوچکتر و منفعل‌تر شده و به سمت نابودی می‌روند.

فیروزآبادی با تأکید براینکه حضور در فضای مجازی نیازمند رابطه دو طرفه کاربران و ارائه دهندگان محتواست، گفت: باید همه هویتها مشخص شود تا از حریم خصوصی و امنیت به طور عام پاسداری شود.

وی ابراز کرد: در جلسات متعددی در این مرکز با حضور 24 دستگاه اجرایی کشور، اصول لازم برای استفاده از اینترنت اشیاء استخراج و مدون شده است تا هم حریم خصوصی هموطنان عزیز و هم امنیت عمومی رعایت شود.

فیروزآبادی یادآور شد: حتی بنگاه‌های جهانی خصوصی تولید کننده کلان داده (Big Data) نیز برای حفظ حریم خصوصی مردم اهمیت فراوانی قائل هستند‌.

وی همچنین افزود: با تقویت پیام‌رسانهای بومی و تصویب قوانین مهم در حوزه فضای مجازی باید شرایطی فراهم کرد که کاربران ایرانی بدون نیاز به فیلتر کردن تلگرام از آن به پیام‌رسانهای ایرانی مهاجرت کنند.

رئیس مرکز ملی فضای مجازی در پایان گفت: سیاستهای حمایتی و هدایتگرانه دولت همراه با حکمرانی چالاک و مقررات‌گذاری به موقع می‌‌تواند هم مقررات دست و پاگیر قبلی را بردارد و هم فضای سالم رقابتی در عرصه فضای مجازی بوجود آورد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر