۲۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۵
کد خبر: ۳۳۳۶۵
جمالی:
دبیر کمیسیون امنیت ملی مجلس، با اشاره به علل حمله فرقه شیعه انگلیسی به سفارت ایران در لندن گفت: اگر این حادثه جبران نشود، خواستار کاهش سطح روابط سیاسی با انگلیس خواهیم بود.
به گزارش پایداری ملی، محمدجواد جمالی نوبندگانی، با اشاره به تحرکات اخیر فرقه شیرازی‌ها و حمله آنها به سفارت کشورمان در لندن، اظهار داشت: اگر با دقت نگاه کنیم، در روزها و هفته‌های اخیر، حلقه جدیدی از اقدامات علیه جمهوری اسلامی در حال شکل گرفتن است.

وی در توضیح این مسئله گفت: از جمله این اقدامات، کنفرانس چهارجانبه اعراب در روزهای گذشته بوده است که جمهوری اسلامی را محکوم کردند، همچنین دیدار مقامات آمریکایی و صهیونیستی و اتخاذ مواضع علیه ایران و بعد سفر بن سلمان به لندن بوده که در آنجا، ایران، ترکیه و سوریه را محور شرارت توصیف کرد و متأسفانه علی‌رغم اینکه خون از چنگال او می‌چکد، استقبال خوبی از طرف دولت انگلستان از وی شد و خانم ترزا می و جانسون وزیر خارجه انگلیس هم به خوبی از او استقبال کردند.

دبیر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: جالب است که در این دیدارها هیچ اشاره‌ای هم به جنایات عربستان سعودی در یمن نشد و حتی با صراحت اعلام کردند که ما حق را به عربستان می‌دهیم؛ به طوری که گویا یمن به عربستان حمله کرده است!

جمالی‌نوبندگانی افزود: پیش از این اقدامات هم قطعنامه‌ای درباره موضوع یمن و از طرف انگلستان علیه ایران به شورای امنیت سازمان ملل ارائه شد که البته با وتوی روسیه مواجه شد.

وی اظهار داشت: به نظر می‌آید همه این اقدامات برای دوشیدن بیشتر عربستان سعودی و مقامات آن انجام می‌شود؛ همانطور که ترامپ هم صدها میلیارد دلار اسلحه به سعودی‌ها فروخته است که به نظر می‌رسد یک مسابقه میان آنها در جریان است.

دبیر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اینها چشمان خود را بر روی جنایات ضد بشری عربستان سعودی بسته‌اند، ادامه داد: در چنین شرایطی، برای خوش آمد بیشتر به ولیعهد سعودی، این ماجرا را توسط گروهی مانند فرقه شیرازی‌ها که از طرف دولت انگلستان حمایت می‌شود و بین مذاهب اسلامی تفرقه‌افکنی می‌کند، رقم زدند.

جمالی‌نوبندگانی با بیان اینکه اقدام فرقه شیرازی‌ها در حمله به سفارت کشورمان برخلاف کنوانسیون‌های بین‌المللی بوده، تأکید کرد: حتماً دولت انگلستان باید هم مسئولیت این حادثه را بپذیرد و هم آن را جبران کند و اگر جبران نکند، ما نمایندگان مجلس خواستار کاهش سطح روابط سیاسی با دولت انگلیس خواهیم بود.

وی درباره علت حمایت علنی مالی و رسانه‌ای دولت انگلیس از جریان شیعه انگلیسی (فرقه شیرازی‌ها) اظهار داشت: به نظر می‌رسد دولت انگلیس معمولاً برای ایجاد چنین فرقه‌هایی مخفی‌کاری می‌کند، اما پس از شبکه‌سازی مخفیانه، به صورت علنی از چنین فرقه‌هایی حمایت می‌کند.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: انگلستان در ایجاد فرقه و مذهب در دنیا واقعاً بی‌نظیر است؛ همچنان که بهائیت و وهابیت را ایجاد و تقویت کرد.

جمالی‌نوبندگانی تصریح کرد: به نظر می‌رسد تحرکات فرقه شیرازی‌ها به عنوان یک تفکر باطل ادامه خواهد داشت و البته همچنان با حمایت دولت انگلیس همراه خواهد بود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر