۲۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۰
کد خبر: ۳۳۳۵۹
مدیرکل پدافند غیرعامل:
ایرج کارخایی در جلسه کمیته پدافند غیرعامل اداره کل فنی و حرفه ای استان با تبریک ایام ولادت حضرت زهرا(س) و روز زن و تشکر از تشکیل کمیته پدافند غیر عامل اداره کل و اقدامات انجام شده بیان داشت مهم این است که جلسات کمیته به طور منظم تشکیل گردد

به گزارش خبرنگار پایداری ملی، ایرج کارخایی مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری در جلسه کمیته پدافند غیرعامل اداره کل فنی و حرفه ای استان با تبریک ایام ولادت حضرت زهرا(س) و روز زن و تشکر از تشکیل کمیته پدافند غیر عامل اداره کل و اقدامات انجام شده بیان داشت مهم این است که جلسات کمیته به طور منظم تشکیل گردد و مسائل به طور دقیق تجزیه و تحلیل شود و پس از اولویت گذاری، پیرامون سازوکارهای اجرایی تصمیم گیری و تا مرحله اجرایی مورد پیگیری جدی قرارگیرد. 

اما دراکثر اوقات شاهد هستیم که تصمیمات خوبی در گیر و دار بعضی مشکلات اداری مانند کمبود منابع مالی به مرحله اجرایی نمی رسد که باید این نقص برطرف شود.زیرا که حوادث و بحران ها خبر نمی کند و اگر آمادگی لازم از قبل فراهم نشده باشد، میزان خسارات افزایش می یابد و این با اصول پدافندغیرعامل که هدف اصلی آن کاهش خسارات است سازگارنیست.

اداره کل فنی و حرفه ای با کیفی سازی برنامه های آموزشی که به افزایش مهارت و اشتغال کارآموزان بیانجامد نقش موثری در پیشبرد اهداف پدافند مردم محور ایفاخواهد کرد.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری به حوادث و اتفاقات منطقه اشاره و افزود امروزه دشمنان اسلام برای ضربه زدن به نظام جمهوری اسلامی ایران برنامه ریزی های گسترده و همه جانبه دارند و از همه ابزارها و روش ها برای رسیدن به هدف استفاده می کنند و این شرایط تهدیدات متعدد و پیچیده ای را متوجه کشورنموده است و شرایط ایجاب می کند مسئله آمادگی و دفاع در مقابل انواع تهدیدات که بخشی از آن در حوزه پدافند غیرعامل می باشد به جد مورد توجه قرارگیرد.

کارخایی گفت رعایت اصول پدافند غیرعامل در همه بخش ها مورد تاکید است و بر اساس فرمایشات حضرت امام(ره)، منویات مقام معظم رهبری و تاکیدات مسئولین ارشد نظام از جمله رئیس جمهوررعایت این الزامات در تمامی بخش ها یک ضرورت انکار ناپذیراست واگر محقق گردد قدرت دفاعی و بازدارندگی کشور به شدت افزایش می یابد.

دبیر شورای پدافندغیرعامل استان بیان داشت از لحاظ اصول پدافند غیرعامل بین وضعیت موجود با وضعیت مطلوب در استان شکافی قابل توجه وجود دارد و تلاش داریم با سرعت این شکاف را در حد قابل قبول کاهش دهیم و رسیدن به نقطه قابل اطمینان مستلزم یک عزم و همت همگانی و همراهی و همکاری همه مدیران دستگاه های اجرایی است.

ایرج کارخایی آموزش را یکی از برنامه های محوری اداره کل پدافندغیرعامل در استان برشمرد و با تقدیر از همکاری و همراهی بخش های مختلف برای افزایش کارایی و اثربخشی برنامه های آموزشی افزود اداره کل فنی و حرفه ای که ماهیت آموزشی دارد می تواند تدوین و اجرای برنامه های آموزشی را با رویکرد پدافند غیرعامل توام ساخته و اثربخشی آن ها را افزایش دهد. در این ارتباط ایشان به اهداف پدافند مردم محور اشاره و گفت در این پدافند به دنبال تقویت روحیه سلحشوری و تقویت دلبستگی و حمایت مردم از نظام و انقلاب هستیم و این از طریق افزایش کارآمدی نظام و افزایش رضایتمندی مردم به دست خواهد آمد. لذا اگر نظام بتواند به موقع و در حد قابل قبول خواسته ها و انتظارات مردم را پاسخ دهد. رضایتمندی مردم قطعا حاصل می گردد. 

رسیدن به این هدف در گام اول به رویکرد دستگاه ها برمی گردد که جهت گیری فعالیت های خود را به سمت حل عملی مشکلات تنظیم کنند و این برای اداره کل فنی و حرفه ای هم می تواند مصداق داشته باشد که با کیفی سازی برنامه های آموزشی و تقویت میزان مهارت آموزی و توانمندسازی کارآموزان، خروجی کار به ایجاد اشتغال بیانجامد که درآن صورت مشکل اشتغال بویژه نسل جوان کاهش می یابد و دغدغه و نگرانی آنان کاهش و رضایتمندی آنان از نظام و انقلاب افزایش می یابد و با این کار اهداف پدافند مردم محور نیز محقق می شود

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر