۲۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۰
کد خبر: ۳۳۳۵۶
شهردار تبریز خبرداد:
شهردار تبریز اختصاص یک هزار میلیارد ریال به پدافند غیرعامل، مقابله با بحران، توسعه خدمات ایمنی و تجهیز ایستگاه‌ها و امکانات آتش‌نشانی را به همراه اوراق مشارکت مردمی از دیگر جهت‌گیری‌های مهم بودجه سال 97 اعلام کرد.
به گزارش پایداری ملی، ایرج شهین باهر شامگاه یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: محور اصلی بودجه سال 97، ایجاد شفافیت و توزیع متوازن است و سعی شده تا مناطق کم‌برخوردار با پیش‌بینی راهکارهای اصولی ارتقا یابد.

وی اظهار کرد: لایحه بودجه 26 هزار و 300 میلیارد ریالی سال آینده شهرداری تبریز در جلسه اخیر شورای اسلامی این شهر یک هزار و 400 میلیارد ریال افزایش یافت.

شهردار تبریز یادآوری کرد: 40 درصد از این بودجه به صورت جاری و 52 درصد نیز مربوط به عمران و 8 درصد ( حدود چهار هزار میلیارد ریال) مربوط به بدهی‌ سال‌های گذشته در این بودجه لحاظ شده است.

شهین باهر عدالت محوری و توسعه یکنواخت را مبنای بودجه سال آینده اعلام کرد و ادامه داد: به همین منظور سه هزار میلیارد ریال از درآمد مناطق برخوردار برای توانمندسازی مناطق کم‌برخوردار اختصاص یافته است.

وی از پیش‌بینی احداث 20 زمین فوتبال و 10 پارک محله‌ای در محلات حاشیه‌نشین در برنامه و بودجه سال 97 خبر داد و گفت: این فضاها که در بافت‌های متراکم ایجاد می‌شود، علاوه بر جنبه نشاط و تفریح عمومی در موقع مدیریت بحران برای اسکان و امداد مردم استفاده می شود.

شهردار تبریز اختصاص یک هزار میلیارد ریال به پدافند غیرعامل، مقابله با بحران، توسعه خدمات ایمنی و تجهیز ایستگاه‌ها و امکانات آتش‌نشانی را به همراه اوراق مشارکت مردمی از دیگر جهت‌گیری‌های مهم بودجه سال 97 اعلام کرد.

شهین باهر افزود: مطابق بودجه سال آینده پروژه‌های مسیرگشایی 58 درصد افزایش یافته که زمینه مناسبی برای نوسازی و ارتقای ارزش افزوده محلات و مناطق است.

وی با اشاره به این ‌که تبریز 2018 با نگاه ویژه‌ در بودجه مورد توجه قرار گرفته است، اظهار کرد: یک هزار و 800 میلیارد ریال بودجه برای تکمیل زیرساخت‌ها و فضاهای گردشگری مانند مقبره‌الشعرا، میدان آذربایجان، ربع‌رشیدی، دوکمال، میدان سامان، میدان صاحب‌آباد، طرح‌های بازار و پیاده‌راه آن پیش‌بینی و مراسم‌های ملی و بین‌المللی ویژه 2018 در نظر گرفته شده است.

شهردار تبریز یادآوری کرد: 80 درصد از درآمدهای شهرداری مربوط به کدهای ساختمانی، صدورپروانه، پرونده‌های ماده 100 و تغییرات کاربری و 20 درصد نیز مربوط به درآمدهای پایدار شامل عوارض نوسازی، پسماند، خودرو، مشاغل، مالیات بر ارزش افزوده و اجاره ‌بهای املاک شهرداری است.

شهین‌باهر با اشاره به توجه ویژه به مترو در این بودجه ادامه داد: 6 هزار و 500 میلیارد ریال برای پایان خط یک مترو برآورد شده‌ است که این رقم از محل درآمدهای شهرداری و فروش اوراق مشارکت تامین می شود.

وی گفت: 420 میلیارد دلار فاینانس معادل 2 هزار میلیارد ریال برای خط دوم مترو در دست خریداری است که با تحقق آن راه‌اندازی نیمی از خط دوم عملیاتی می شود.

شهردار تبریز با تاکید بر این ‌که در کنار مترو، حمل‌ و نقل عمومی در بودجه سال آینده لحاظ و یک هزار و 400 میلیارد ریال برای خرید اتوبوس و مینی‌بوس پیش‌بینی شده است، یادآوری کرد: کارایی مینی‌بوس با توجه به سهولت تردد در برخی معابر و مسیرها بیشتر از اتوبوس است و این موضوع در بودجه سال آینده پیش بینی شده است.

شهین باهر افزود: در بودجه سال آینده سعی شده بحث‌های زیست‌محیطی به ویژه آلودگی هوا، با توسعه فضای سبز و اجرای برخی رویکردهای فرهنگی در حوزه آموزش شهروندی پیگیری شود.

وی با اشاره به این‌ که شاخص‌های اقتصاد مقاومتی در بودجه سال آینده بارز است، گفت: بر این اساس کاهش 12 درصدی هزینه‌های جاری در بودجه سال آینده لحاظ شده است.
کلانشهر 1.8 میلیون نفری تبریز دارای 10 منطقه شهرداری است.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر