۲۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۲:۱۶
کد خبر: ۳۳۳۴۴
استاندار ایلام :
سلیمانی دشتکی با بیان اینکه پارک بلوط به مکانی مناسب برای نشاط‌افزایی و از طرف دیگر مکانی مناسب در جهت پدافند غیرعامل تبدیل شده است، گفت: نمونه مشابه این فضا پارک ارغوان است که اجرای آن به مناقصه گذماشته شده است.

به گزارش خبرنگار پایداری ملی، قاسم سلیمانی دشتکی  در پاسخ به انتقاد یکی از خبرنگاران که ارتباط استاندار را با رسانه‌ها سرد و قالبی توصیف کرد، گفت: از آغاز دوران مسئولیتم در ایلام جلسات متعددی را گرو های مختلف و رسانه‌ها داشته‌ام. بنده صبح تا آخر شب حتی نمی‌توانم با خانواده خودم تماس بگیرم چون جلسات و گرفتاری‌ها زیاد است که امیدواریم نتیجه این فعالیت‌های فشرده رضایت خداوند و مردم باشد.

استاندار ایلام در پاسخ به سوال دیگر مبنی بر اینکه مشاوران شما استاندار در سایه هستند، گفت: حداقل در انتصابات اخیر به روحیات من پی برده‌اید که اگر به نتیجه‌ای برسم حتما عمل می‌کنم . مشاوران هم خود شما هستید. من از همه می‌پرسم. به هر کس تشخیص بدهم که مناسب است می‌گویم رزومه بدهد و صدها رزومه به من تحویل داده شده است.

قاسم سلیمانی دشتکی تصریح کرد: تلاش من این است که برای مدیریت هر مجموعه‌ای از خود آن مجموعه استفاده کنم که حتی‌الامکان بومی منطقه باشد و سعی کرده‌ام دیدگاه‌های مختلف و قالب را بپذیرم.

وی در پاسخ به سوال دیگر درباره انتخاب مشاور رسانه‌ای گفت: این مسئولیت کار روابط عمومی استانداری است که در این قالب رسانه‌ها و خبرنگاران می‌توانند نظرات خود را به استاندار و دیگر مسئولان برسانند.

سفرهای شهرستانی باید کارشناسی شده باشند

استاندار ایلام در پاسخ به انتقاد یکی از خبرنگاران درباره تشریفات زیاد و جلسات پیش از سفر اظهار کرد: متاسفانه به دلیل همایش استانداران و فرمانداران سراسر کشور در تهران موضوع سفر به دهلران به وقت دیگری موکول شد و هدف از جلسات هم برنامه‌ریزی برای پیگیری کارهای شهرستان‌ها و آخرین وضعیت پروژه‌ها  است چون معتقدم چیزی از دل سفر سرزده بیرون نمی‌آید. و باید سفرها توام با کار کارشناسی باشد.

مدیران عملیاتی باشند

سلیمانی دشتکی با تاکید بر اینکه توصیه من همواره به مدیران این است که اداری فکر نکنند بلکه عملیاتی  و اجرایی فکر کنند، تصریح کرد: برخی اوقات در روزهای حتی تعطیل جلسات ملاقات با اقشار مختلف دارم، بنابراین تلاش می‌کنم دیدار با مرم داشته باشم چون این دیدارها از یک طرف موجب آسوده شدن وجدان می‌شود و از طرفی مشکلات هم حل می‌شود. اما در کنار دیدارهای مردمی باید برنامه‌های کلان هم دنبال شود تا استان متضرر نشود.

دو سه ماه تا خداحافظی با فرمانداران و بخشداران غیروزارت کشوری

وی درباره پایان ماموریت نیروهای غیر وزارت کشوری در فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها گفت: برخی از این افراد ماموریتشان تمام نشده و قطعا تا دو سه ماه آینده هیچ بخشدار و فرمانداری غیر از بدنه وزارت کشور در استان نخواهیم داشت.

تحکم ما نسبت به بانک‌ها این است که چرا قانون اجرا نمی‌شود؟

استاندار ایلام تصریح کرد: هیچ تحکمی غیر از اجرای دستورات شورای پول و اعتبار بانک مرکزی و مصوبات هیئت دولت و مصوبات اقتصاد مقاومتی بر بانک‌ها نیست، ما در سیستم بانکی مشکلی به نام عدم اجازه آیین نامه داخلی داریم که چیز بی‌ربطی است و معنی ندارد که گروهی به نام هیئت مدیره چیزی خلاف مصوبات تصویب کنند. تحکم ما به معنای خواسته غیر قانونی نیست. تحکم ما این است که چرا قانون اجرا نمی‌شود؟

اگر مدیری به خاطر تنبلی بگوید تعداد جلسات زیاد است عوض می‌شود

سلیمانی دشتکی تصریح کرد: دستورالعمل ستاد  اقتصاد مقاومتی هفته‌ای یک جلسه است، من سه چهار جلسه با حضور همه خانواده اقتصادی استان برگزار کردم. اگر مدیری به خاطر تنبلی بگوید تعداد جلسات زیاد است این مدیر را باید عوض کرد.

وی ادامه داد: در استان ایلام بانک‌ها خوب عمل می‌کنند اما هر چیزی باید سرجایش مطرح شود، لیست جلسات  با دستور کارها و نتایج  در معاونت اقتصادی موجود است.

کارهای مطالعاتی پتروشیمی مهران در حال انجام است

استاندار ایلام درباره آخرین وضعیت پتروشیمی ایلام اظهار کرد: هم اکنون تنها 20 درصد خوراک پتروشیمی ایلام تامین می‌شود که برای همین موضوع به اتفاق نمایندگان چند جلسه با وزیر نفت داشته‌ایم و در این رابطه نیز رایزنی‌هایی با هلدینگ غرب و خلیج فارس داشته‌ایم. کارهای مطالعاتی پتروشیمی مهران نیز در حال انجام است و چند شرکت خارجی متقاضی آن هستند.

اگر فرودگاه ایلام  به معنای واقعی بین‌المللی شود بسیاری از مشکلات استان حل خواهد شد


وی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران درباره احداث فرودگاه آبدانان گفت: فعالیت‌های عمرانی و از جمله فرودگاه منابع مالی زیادی نیاز دارد و اگر قرار باشد در شهرستانی غیر از مرکز استان فرودگاهی تاسیس شود باید در مهران باشد اما در مجموع اگر فرودگاه ایلام  به معنای واقعی بین‌المللی شود بسیاری از مشکلات استان حل خواهد شد.


موافقت قرارگاه خاتم الانبیاء با مشارکت در اجرای راه آهن ایلام

استاندار ایلام از موافقت قرارگاه خاتم الانبیاء با مشارکت در احداث راه آهن ایلام از طریق اسلام‌آباد غرب خبر داد و گفت:  امیدواریم بزودی شاهد آغاز عملیاتی اجرایی این پروژه باشیم .

7800 شغل باید در استان ایجاد شود

سلیمانی دشتکی با اشاره به سهمیه حدود 10 هزار نفری اشتغال ایلام در سال 96 گفت: بر اساس اعلام دستگاه‌های مسئول حدود 7 هزار و 800 شغل باید در استان ایجاد شود ولی ملاک ما برای پذیرش این مسئله واریز شدن سهم بیمه این افراد از سوی تامین اجتماعی است تا شرایط برای اشتغال پایدار آنان فراهم شود .

انتصاب جوانان و بانوان ادامه دارد

سلیمانی در پاسخ به سوال خبرنگار ایسنا درباره رویکرد انتصاب مشاوران جوانان و قرار گرفتن بانوان در سمت‌های اجرایی گفت: انتصاب جوانان و بانوان ادامه دارد و در شرایط مساوی اولویت برای گرفتن سمت‌ها با جوانان است و مدیران کل نیز در حال انتخاب مشاوران جوان هستند.

وی در پاسخ به درخواست یکی از خبرنگاران درباره عدم رعایت قانون تمرکز آگهی‌ها، گفت: هیچ دستگاه اجرایی دولتی حق ندارد به طور مستقل به مطبوعات آگهی بدهد و باید این کار از طریق اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام گیرد.

استاندار ایلام از دستگاه‌های اجرایی خواست بولتن برای ارائه عملکرد چاپ نکنند بلکه فعالیت‌ها و عملکرد خود را در اختیار مطبوعات و رسانه‌ها قرار دهند.

سلیمانی دشتکی با تاکید بر اینکه دستگاه‌ها به وظایف ذاتی خود توجه کنند، تصریح کرد: دستگاهی که نتوانسته حقوق کارکنان خود را پرداخت کند نباید به فکر هزینه‌های اضافی باشد.

مدیران هیچ نامه‌ای را بدون پاسخ نگذارند

وی از مدیران خواست حتما پاسخ درخواست‌های مردمی را که در قالب نامه به دفتر آنها رسیده را جواب رسمی بدهند و هیچ نامه‌ای را بدون پاسخ نگذارند.

استاندار ایلام در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران درباره‌ی آخرین وضعیت سد سیکان گفت: زمان آغاز مسئولیت بنده اعتبار سد سیکان 1 میلیون تومان بود که بعد از رایزنی با وزارت نیرو 5 میلیارد تومان شد و بعد از آن به 50 میلیارد تومان رسید و هم‌اکنون مشکل اصلی معارضین هستند که باید آنها را قانع کرد.

زیرساخت‌های فرهنگی استان توسعه می‌یابند

سلیمانی دشتکی در پاسخ به سوالی درباره‌ی افزایش برخی خشونت‌ها در استان، اظهار کرد: باید در این زمینه هم زمینه‌های خشونت را در استان زدود و هم کارهای نرم‌افزاری در زمینه فرهنگ انجام داد که خوشبختانه کلنگ مجتمع فرهنگی هنری ارشاد به زمین رده شده و برج هنر نیز در حال ساخت است و بودجه امسال و سال آینده اعتبار این پروژه صد درصد اختصاص پیدا خواهد کرد.

وی با بیان اینکه پارک بلوط به مکانی مناسب برای نشاط‌افزایی و از طرف دیگر مکانی مناسب در جهت پدافند غیرعامل تبدیل شده است، گفت: نمونه مشابه این فضا پارک ارغوان است که اجرای آن به مناقصه گذماشته شده است.

سلیمانی‌دشتکی از مجموعه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خواست در کنار رعایت موازین شرعی نسبت به اجرای برنامه های هنری و فرهنگی شاد و مفرح در سطح استان به منظور تقویت روحیه نشاط اهتمام داشته باشند.

وی در پاسخ به خبرنگار دیگری با رد نگاه امنیتی و ایجاد محدودیت برای رسانه های استان ، تصریح کرد: رسانه ها تا زمانی که نسبت به اشخاص و مجموعه ای مختلف تهمت و یا توهینی نداشته باشند در بیان نظرات و دیدگاه های خود آزاد هستند و مدیران دستگاه‌ها نیز حق ندارند از رسانه و خبرنگاری تنها به دلیل انتقاد از مجموعه آنها شکایت کنند.

کشتارگاه صنعتی ایلام واگذار می‌شود

  استاندار ایلام در پاسخ به اظهار نظر یکی از خبرنگاران درباره نحوه برخورد با کشتارهای غیرمجاز و آخرین وضعیت کشتارگاه صنعتی، اظهار کرد: کشتارگاه شهر ایلام به شخصی واگذار شده بود که از اهلیت و توان لازم برای اجرای آن برخوردار نبود و هم اکنون هر شخص یا گروهی که توان لازم برای اداره این مجموعه را داشته باشد، آمادگی داریم این مرکز را در اختیار آنان قرار دهیم، ضمن اینکه قصابان منطقه "مهدی‌آباد" می‌توانند با ایجاد یک کشتارگاه محلی تولیدات خود را در این نقطه عرضه کنند .

صحت و سقم فیش‌های حقوقی منتسب به مدیران بررسی می‌شود

 سلیمانی دشتکی در پاسخ به سوالی در خصوص برخی فیش‌های منتشر شده در فضای مجازی منتسب به برخی مدیران استان، اظهار کرد: این موضوع را از طریق نهادهای نظارتی و سازمان بازرسی پیگیری خواهم کرد ولی نباید بدون اطمینان و یا از روی غرض‌ورزی اخبار را منتشر کرد.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر