۲۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۵
کد خبر: ۳۳۳۴۲
معاون مهندسی و پدافند غیرعامل سپاه سلمان سیستان و بلوچستان:
ملاشاهی گفت: یکی از دلایل خشکسالی و کاهش نزولات جوی گرم شدن کرده زمین ناشی از گاز‌های گلخانه‌ای است که اقدامات بسیاری در این راستا مانند مدیریت انرژی توسط سپاه در حال انجام است.

به گزارش خبرنگار پایداری ملی، سرهنگ پاسدار علیرضا ملاشاهی اظهار داشت: با توجه تأکید مقام معظم رهبری و همچنین توصیه‌های دین اسلام که درزمینهٔ درختکاری، توسعه و نگهداری از فضای سبز شده است سپاه نیز گام‌های مؤثری در جهت توسعه فضای سبز برداشته است.

معاون مهندسی و پدافند غیرعامل سپاه سلمان سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه مهم‌ترین رویکرد ما در حوزه فضای سبز کاشت درختان مثمر و گیاهان دارویی مناسب با آب‌وهوای منطقه است، افزود: باغ زیتون در ضلع شرقی پادگان شهید شوشتری با مساحت 33 هکتار که یک فضای کم‌نظیر در این محدوده سرزمینی و جغرافیایی است در دل بیابان احداث‌شده است و امروز شاهد بالندگی و رشد و نمو گیاهان دارویی و درختان در این منطقه هستیم.

وی ادامه داد: مردم سیستان و بلوچستان می‌دانند که استان ما بیش از دو دهه خشکسالی را تجربه کرده است و متأسفانه نزولات جوی در این مدت به‌شدت کاهش‌یافته است.

ملاشاهی تصریح کرد: در سال جاری نیز نسبت به سال‌های قبل داشتیم با کاهش نزولات جوی روبرو بودیم که این موضوع اهمیت فضای سبز دوچندان کرده است.

معاون مهندسی و پدافند غیرعامل سپاه سلمان سیستان و بلوچستان گفت: یکی از دلایل خشکسالی و کاهش نزولات جوی گرم شدن کرده زمین ناشی از گاز‌های گلخانه‌ای است که اقدامات بسیاری در این راستا مانند مدیریت انرژی توسط سپاه در حال انجام است.

وی افزود: گام دوم توسعه و نگهداری فضای سبز است، چراکه فضای سبز نقش ریه‌های زمین را دارد و موجب نشاط و شادابی در جامعه می‌شود.

ملاشاهی بابیان دیگر اثرات فضای سبز ادامه داد: بحث پدافند غیرعامل به‌عنوان یک اصل و مبنا یکی دیگر از ثمرات ایجاد فضای سبز است که حرکت در راستای اهداف اقتصاد مقاومتی را در پی دارد.

معاون مهندسی و پدافند غیرعامل سپاه سلمان سیستان و بلوچستان ادامه داد: بیابان‌زدایی و کنترل ریزگرد‌ها از دیگر آثار مثبت ایجاد فضا‌های سبز در استان است و در این راستا مردم باید در بخش نگهداری و حفاظت فضای سبز شهری و همچنین ایجاد و توسعه فضای سبز در منازلشان به هر شکل مقدور اقدام کنند.

وی با اشاره به اینکه اهداف سپاه از ایجاد فضای سبز اقتصاد مقاومتی، مدیریت انرژی، پدافند غیرعامل و نشاط و شادابی است، بیان کرد: شعار سال سپاه یک هفته نگهداری یک‌عمر نگهداری است و اولویت اول کاشت درخت در سپاه نهال مثمر و گیاهان دارویی متناسب با شرایط آب و هوایی استان است.

کاشت 2058 نهال به نام شهیدان استان

ملاشاهی گفت: برنامه روز درختکاری در 19 اسفند در سپاه‌های استانی اجرا شد که به همین منظور این برنامه به‌صورت ویدئو کنفرانس در نواحی 22 گانه سپاه‌های شهرستانی استان اجرا و به تعداد شهیدان استان 2058 درخت با نام هر شهید در سطح استان غرس شد.

معاون مهندسی و پدافند غیرعامل سپاه سلمان سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: هم‌اکنون در سپاه سلمان 78 هکتار فضای سبز وجود دارد که 80 درصد آن به‌صورت مکانیزه آبیاری می‌شود.

وی با اشاره به اینکه 22 هزار و 320 درخت مثمر و 8714 اصله نهال غیر مثمر در این فضای سبز وجود دارد، گفت: 14 هزار مترمربع فضای سبز تنها در سال 96 ایجادشده است.

ملاشاهی ادامه داد: سپاه سلمان سیستان و بلوچستان دارای باغ زیتون به مساحت 33 هکتار دارای 7775 اصله درخت زیتون، باغ امام علی با مساحت 3 هکتار دارای 470 اصل درخت مثمر و 1450 درخت غیر مثمر و باغ کوشه خاش به مساخت 25 هکتار دارای 600 اصله درخت مثمر و 500 درخت غیر مثمر است.

معاون مهندسی و پدافند غیرعامل سپاه سلمان سیستان و بلوچستان گفت: ازآنجایی‌که بستر‌ها برای ایجاد گلخانه در سپاه سلمان وجود دارد آمادگی داریم برای راه‌اندازی گلخانه و تولید نهال و قلمه با تعداد سالیانه بیش از 110 هزار اصله انواع گل و گیاه مثمر و دارویی به‌صورت علمی با همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در پارک علم و فناوری استان و دانشگاه سیستان و بلوچستان را دارد.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر