۲۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۰
کد خبر: ۳۳۳۳۲
با حضور معاونت اجتماعی، سیاسی و امنیتی استاندار و همراهی مدیر کل پدافند غیر عامل
با حضور معاونت اجتماعی، سیاسی و امنیتی استاندار و همراهی مدیر کل پدافند غیر عامل، مدیر کل دفتر فرهنگی و اجتماعی، مدیر کل دفتر سیاسی و انتخابات، مدیرکل صنعت معدن و تجارت و روسای 29 انجمن صنایع استان و در راستای طرح گفتگوی با اقشار میز گفتگوی با صنعتگران برگزار شد.
به گزارش خبرنگار پایداری ملِّی، با حضور معاونت اجتماعی، سیاسی و امنیتی استاندار و همراهی مدیر کل پدافند غیر عامل، مدیر کل دفتر فرهنگی و اجتماعی، مدیر کل دفتر سیاسی و انتخابات، مدیرکل صنعت معدن و تجارت و روسای 29 انجمن صنایع استان  و در راستای طرح گفتگوی با اقشار میز گفتگوی  با صنعتگران برگزار شد.

دکتر سید جواد حسینی در این نشست با تبریک روز مهندس گفت: مهندسان جامعه را به سمت رشد و تعالی هدایت می کنند و این نگرانی وجود دارد که  با گرایش دانش آموزان به سمت رشته تجربی در آینده  با خلاء وجود مهندسین در جامعه مواجه شویم.

برگزاری میز گفتگوی صنعتگران با حضور روسای ۲۹ انجمن صنایع استان

وی افزود: در آموزش و پرورش طرح توسعه متوازن و هدایت تحصیلی برای برقراری توازن بین رشته های تحصیلی به اجرا در آمده است ولیکن هنوز گرایش به سمت رشته ریاضی و رشته های فنی کم است.

معاون استاندار با اشاره به سیر تحولی دولت ها اظهار داشت:دولتها و حکومتها در مسیر تحولات چند صد ساله اخیر  از دولت های  سیاسی، امنیتی و اقتصادی به مسیر آخر و ایستگاه پایانی 'دولت خدمتگذار' رسیده اند لذا دولت باید در همه عرصه های زندگی خدمتگذار مردم باشد.موفقیت دولت خدمتگزار از طریق  بزرگ کردن مردم و مشارکت نظام مند آنان ممکن است.

وی ادامه داد: دولتها و حاکمیت های خدمتگذار دریافته اند که نظام بروکراسی و سازگار بزرگ دولت دیگر کارساز نیست بلکه دولت باید کوچک و مردم بزرگ شوند.

معاون استاندار خراسان رضوی گفت: مردم باید در اداره کشور و جامعه مشارکت واقعی داشته و بستر مشارکت نظام مند و سیستماتیک مردم فراهم باشد. دولت باید با ایجاد سازو کار مشارکت دهی مردم در تصمیم گیریها آنها را بزرگ کند.

وی  سازماندهی و گفتگو با مردم را دو عامل مشروعیت بخش به نظام دانست و اظهار داشت: راه اندازی مجمع مشورتی زنان، راه اندازی  خانه های  احزاب، جوانان و تشکل های غیر دولتی ، تدوین و توجه به نظام نامه تفاهم تشکل ها با دولت ، راه اندازی پارلمان مشورتی جوانان، راه اندازی مجامع سلامت و راه اندازی میز گفتگو با اقشار مختلف از جمله فعالیت های استان در راستای مشارکت نظام مند مردم است.

برگزاری میز گفتگوی صنعتگران با حضور روسای ۲۹ انجمن صنایع استان

حسینی با اشاره به کمیسیون کار و کارگری استانداری گفت: نگاه ما در این کمیسیون جامع نگری است و معتقدیم هم کارگر و هم کارفرما باید دیده شوند و دست یاری به سوی شما صنعتگران برای ارائه مدل در راستای رونق محیط کار و کارگری دراز می کنیم.

وی خواهان بکار گیری مددجویان تحت پوشش بهزیستی در واحد های صنعتی شد و افزود: از سال 92 تا کنون 22 هزار و 747 نفر از مدد جویان بهزیستی مشغول به کار شده اند و در استان بیش از 2 هزار و 200 نفر از مددجویان دارای تحصیلات دانشگاهی هستند.

معاون اجتماعی، سیاسی و امنیتی استانداری خراسان رضوی در ادامه با اشاره به سوغات قاچاق  گفت: طبق آمار سالیانه نزدیک به  دو هزار و 500 میلیارد تومان خرید توسط زائران در این استان انجام می شود  که 75 درصد  این کالا ها که به عنوان سوغات خریداری می شود خارجی است و متاسفانه 21 درصد آن کالای قاچاق می باشد.

وی افزود: اگر صنایع فرهنگی و دستی استان رونق پیدا کند از ورود کالای قاچاق نیز جلوگیری شده است و این موضوع می تواند دستاوردهای بسیار زیادی را به همراه داشته باشد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر