۱۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۳:۴۷
کد خبر: ۳۳۳۰۵
مدیرکل سازمان انتقال خون خراسان رضوی با اشاره به اینکه ۵۲ درصد خونی که به بیمارستانها می دهیم از اهدا کنندگان مستمر است، گفت: در حال حاضر وضعیت خون و فرآورده های خونی در استان بحرانی است.

به گزارش خبرنگار پایداری ملی، حمیدرضا شیخ الاسلامی مدیرکل سازمان انتقال خون خراسان رضوی امروز(۱۹ اسفند) در جمع اصحاب رسانه گفت:سطح مصرف خون و فرآوردهای های خونی در هفته های پایان سال افزایش می یابد چرا که جراحان از اوخر اسفند تا اواسط فروردین جراحای زیادی انجام نمی دهند و روزهای انتهایی سال عملها به خصوص جراحیهای عمومی، زنان و قلب افزایش پیدا می کند.

 وی با اشاره به اینکه درصد بسیاری از خون ها به حوادث رانندگی اختصاص می یابد لذار رعایت قوانین رانندگی هم باعث کاهش استرس، بالا رفتن سطح ایمنی و پایین آمدن تصادفات می شود، اظهارداشت:پویش مردمی سرخی تو از من را برای چهارشنبه آخر سال در نظر داریم که شهروندان مشهدی می توانند در شیفت های صبح در تمام پایگاههای اهدای خون و در شیفت عصر هم در پایگاههای امام رضا(ع) و امید خونه اهدا نمایند همچنین پایگاههای شهرستانها هم در نوبت صبح پذیرای اهدا کنندگان هستند.

 مدیرکل سازمان انتقال خون خراسان رضوی با اشاره به اینکه شرایط اهدای سنی اهدا خون ۱۸ تا ۶۰ سال است و حضور مردم در پایگاههای انتقال خون وضعیتی را ایجاد خواهد کرد که کمک رسانی در بیمارستانها با سرعت بیشتری انجام شود، افزود:وضعیت خون و فرآورده های خونی استان در حال حاضر بحرانی است.

 شیخ الاسلامی با بیان اینکه حوادث چهارشنبه سوری بحران خون را بیش از اندازه جدی می کند لذا خواهشمندیم از انجام رفتارهای مخاطره آمیز دوری کنند، گفت:۵۲ درصد خونی که به بیمارستانها می دهیم از اهدا کنندگان مستمر است و آنها ذهایر خون کشور تلقی می شوند.

 مدیرکل سازمان انتقال خون خراسان رضوی با اشاره به اینکه ۵۹ بیمارستان، مرکز درمانی و دانشگاه را خون دهی می کنیم، ادامه داد:سال گذشته ۳۳۲ هزار کیسه خون مورد استفاده قرار گرفت که در ۹ ماهه سال جاری با افزایش ۳ درصدی روبرو شده ایم.

 وی به مشکلات فراوان و پرداخت نشدن معوقات پرسنل سازمان خونه استان اشاره و با بیان اینکه سازمان انتقال خون در پدافند غیر عامل جزء موارد حیاتی است، اظهارداشت: با توجه به اینکه مسئولین استان جزء اهدا کنندگان مستمر خون هستند لذا خواهشمندیم به اوضاع نابسامان سازمان انتقال خون استان به خصوص در بحث بودجه ای توجه ویژه ای نمایند.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر