۱۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۰
کد خبر: ۳۳۳۰۴
استاندار تهران در جلسه شورای پدافندغیرعامل:
استاندار تهران در جلسه شورای پدافند غیرعامل استان تهران گفت: هرچه در اجرا و تجهیز پدافند غیرعامل هزینه شود نوعی سرمایه گذاری است و زمینه حفاظت از سرمایه های کشور را فراهم می کند.
محمدحسین مقیمی استاندار تهران در جلسه شورای پدافندغیرعامل استان  با اشاره به اینکه پدافند غیرعامل و مدیریت بحران در کنار هم باید مورد توجه باشد گفت: در ساخت و سازها علاوه بر توجه به مدیریت بحران لازم است تعاریف و ویژگی های پدافند غیرعامل را نیز مورد توجه قرار دهیم.

وی افزود: پدافند غیرعامل در همه بخش ها باید به نحوی اجرا شود که در نقاط مختلف کشور،استان،شهر و مناطق و در همه مسائل سخت افزاری و نرم افزاری آمادگی مواجهه با هر پدیده و حادثه را داشته باشیم.

مقیمی با بیان اینکه از زمان اجرای برنامه چهارم و پنجم توسعه توجه به پدافند غیرعامل در اجرای طرح های عمرانی کشور مدنظر قرار گرفته است ، تصریح کرد: در حال حاضر همه طرح های عمرانی باید علاوه بر ابعاد فنی ، اقتصادی،زیست محیطی و فرهنگی ،زمینه اجرای پدافند غیرعامل را داشته باشند.

استاندار تهران ادامه داد : تجهیز پدافند غیرعامل به امکانات مقابله با حملات سایبری و زیستی یکی از اولویت ها است و نحوه مواجهه و کاهش خسارت ها در صورت بروز حادثه باید در همه طرح ها مورد نظر باشد.

وی به موضوع پدافند غیرعامل و توجه به اجرای آن در زمان جنگ تحمیلی اشاره کرد و گفت: در سال ۶۲ سیستم های کنترل همه کارخانه ها در کشور به امکانات پدافند غیرعامل مجهز شد و امروز شاهد هستیم که این امکانات در همه بخش های زیستی جامعه مورد توجه قرار می گیرد.
مقیمی با اشاره به اینکه توجه به اجرای برنامه های پدافند غیرعامل در استان تهران به عنوان پایتخت کشور باید جدی دنبال شود تاکید کرد: استان تهران در ابعاد داخلی و بین المللی مورد توجه است و بر این اساس پدافند غیرعامل در ساختار و مدیریت استان تهران اهمیت دارد.
استاندار تهران در پایان گفت: هرچه در اجرا و تجهیز پدافند غیرعامل هزینه شود نوعی سرمایه گذاری است و زمینه حفاظت از سرمایه های کشور را فراهم می کند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر