۱۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۵
کد خبر: ۳۳۲۵۹
ئیس‌جمهور آمریکا در ادامه تلاش‌های خود برای وضع تعرفه‌های مالیاتی بر واردات فلزات به این کشور، از وقوع جنگ تجاری میان آمریکا و اروپا حمایت کرد.
دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، گفت اتحادیه اروپا انجام کسب و کار آمریکا با قاره سبز را «تقریبا غیرممکن» کرده است. وی این اظهارات را در ادامه تلاش‌های خود به منظور وضع تعرفه‌های مالیاتی بر واردات فولاد و آلومینیوم بیان کرد. بسیاری از جمهوری‌خواهان نگرانند این اقدام احتمالی ترامپ، به وقوع یک جنگ تجاری منجر شود.

ترامپ در یک کنفرانس خبری مشترک با استفان لوون، نخست وزیر سوئد که از اعضای اتحادیه اروپا نیز هست، گفت: «اتحادیه اروپا با ما رفتار مناسبی نداشته است و در شرایطی بسیار ناعادلانه تجاری قرار داشته ایم.» رئیس جمهور آمریکا افزود: «من اینجا هستم که (از منافع آمریکا) دفاع کنم. یکی از دلایلی که من به عنوان رئیس جمهور برگزیده شدم این بود که از کارگران حمایت می‌کنم. من از شرکت‌هایمان حمایت می‌کنم.»

وی افزود: «ما در حال وضع تعرفه مالیاتی بر فولاد هستیم. ما نمی‌توانیم صنعت فولاد خود را از دست بدهیم. اکنون تنها بخشی از آنچه را که پیشتر تولید می‌کردیم، تولید می‌کنیم.»

گزارش‌ها حاکی است نخست وزیر سوئد در پاسخ به ترامپ به نمایندگی از اتحادیه اروپا گفت در صورتی که آمریکا تعرفه‌های مالیاتی بر واردات فولاد و آلومینیوم وضع کند، اروپا نیز بر برخی از کالاهای آمریکایی تعرفه وضع خواهد کرد.

ترامپ در این کنفرانس خبری گفت: «می‌دانید، هنگامی که از همه کشورها از نظر تجاری عقب افتاده ایم، جنگ‌های تجاری آنچنان نیز بد نخواهند بود!»

این در حالی است که استیون منوچین، وزیر خزانه‌داری آمریکا پیش از سخنرانی ترامپ اعلام کرده بود آمریکا قصد ورود به جنگ‌ تجاری را ندارد.

با وجود این، اعضای مهم حزب جمهوری‌خواه آمریکا، از جمله پال رایان، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا و نیز «گری کُن»، مشاور اقتصادی ترامپ با این تعرفه‌های پیشنهادی مخالفت کرده اند.

همچنین، روز سه‌شنبه کاخ سفید اعلام کرد کُن از سمت خود کناره‌گیری خواهد کرد.

ترامپ در این کنفرانس خبری ادعا کرد: «اینکه تمام فولاد ما از مبدا چین وارد شود، خوب به نظر نمی‌آید؛ به همین دلیل، آن‌ها فولاد خود را از طریق دیگر کشورها به دست ما می‌رسانند.»

وی افزود: «این مسئله به ضرر شرکت‌های بخش فولاد ما تمام شده است. کارخانه‌های آلومینیوم ما نیز در حال زیان دیدن هستند.»

در این میان، نخست وزیر سوئد گفت «به عنوان یک عضو اتحادیه اروپا، من فکر می‌کنم مهم است که برای همکاری میان اروپا و آمریکا، راهکاری بیابیم.»

وی گفت نظرات ترامپ را درک می‌کند و به آن‌ها احترام می‌گذارد، اما «حفظ تجارت آزاد و باز بسیار حائز اهمیت است.»

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر