۱۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۰
کد خبر: ۳۳۲۴۵
مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری قزوین گفت: زیرساخت های مهم استان از سال آینده در مواجهه با تهدیدات حوزه انرژی تاب آور می شوند.
به گزارش روز چهارشنبه پایداری ملی، محمد افشار در نشست کارگروه پدافند غیرعامل افزود: در این حوزه برنامه ریزی های لازم انجام شده و این موضوع از سال آینده به طور جدی در دستور کار قرار دارد.

این مسئول خاطرنشان کرد: انرژی یکی از کلیدی ترین حوزه ها در مباحث پدافندی بوده و لازم است وابستگی زیرساخت های حساس و مهم به حوزه انرژی در راستای افزایش تاب آوری و عدم اختلال در خدمت رسانی مدیریت و به حداقل برسد. 

وی اضافه کرد: بر این اساس امسال رزمایش 82 دستگاه اجرایی استان در تاب آوری انرژی و آماده به کار بودن دیزل ژنراتورها به عنوان رزمایشی برای مقابله با این نوع تهدید طراحی و اجرا شد.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری قزوین افزود: درباره سوخت ژنراتورهای دستگاه های شرکت کننده در رزمایش تاب آوری، دغدغه هایی وجود دارد، به عنوان نمونه متاسفانه بیمارستان ها هنوز نتوانسته اند سوخت مورد نیاز را تامین کنند که باید این نقص هر چه سریعتر برطرف شود.

افشار بر لزوم استقلال زیرساخت های اجرایی و خدمات رسان از انرژی برق به مدت 24 تا 48 ساعت تاکید کرد و ادامه داد: 20 درصد نانوایی های قزوین نیز باید دوگانه سوز شده و به همین میزان از شعب بانک های استان نیز باید از دیزل ژنراتورهای قابل حمل یا از انرژی خورشیدی، نیاز خود را تامین کنند. 

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر