۱۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۷
کد خبر: ۳۳۱۵۷
سردار جعفری در پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن بسیج:
فرمانده کل سپاه با بیان اینکه بسیج همان امت اسلامی در عمل به دستورات الهی و احیای مجدد اسلام است، افزود: بسیج در صحنه های مختلف انقلاب، توسعه و تعمیق آن حضور فعال و مجاهدانه داشته است و هیچکس نمی تواند این تلاش و مجاهدت در عرصه های مختلف دفاعی و امنیتی و جنگ نرم با دشمنان را انکار کند. هر کس که در این عرصه ها در این مبارزات حضور دارد، نامش بسیجی است.

به گزارش پایداری ملی،سردار محمدعلی جعفری، فرمانده سپاه در مراسم اختتامیه بیست و پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن بسیج با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس و مدافع حرم گفت: بسیج بخشی از جامعه است که ادعای عمل به قرآن و توجه به آیات الهی در آن صدق می کند و بیش از تمام طیف های دیگر در این قشر از جامعه مشهود است.

 فرمانده کل سپاه با بیان اینکه بسیج همان امت اسلامی در عمل به دستورات الهی و احیای مجدد اسلام است، افزود: بسیج در صحنه های مختلف انقلاب، توسعه و تعمیق آن حضور فعال و مجاهدانه داشته است و هیچکس نمی تواند این تلاش و مجاهدت در عرصه های مختلف دفاعی و امنیتی و جنگ نرم با دشمنان را انکار کند. هر کس که در این عرصه ها در این مبارزات حضور دارد، نامش بسیجی است.

 سردار جعفری با اشاره به بشارت قرآن در نصرت الهی و صبر و مقاومت خاطرنشان کرد: امروز تحت رهبری مقام معظم رهبری، انقلاب اسلامی شاهد نصرت و پیروزی های عظیمی است و این توفیقات در عرصه های مختلف انقلاب نصیب جوامع اسلامی شده و روز به روز در حال گسترش است اما دستگاه های تبلیغاتی دشمن به طور گسترده برای بزرگ نشان دادن نقاط ضعف کشورهای اسلامی که البته فقط شامل ایران نیست تبلیغات گسترده ای را انجام می دهند و مانع از بیان حقیقت هستند.

 فرمانده کل سپاه تصریح کرد: بخشی از این توفیقات قابل کتمان نیست و بر همگان آشکار است و دشمنان نیز بر توفیقات انقلاب اسلامی اذعان دارند و این توفیقات شامل جبهه مقاومت و سیاست خارجی جمهوری اسلامی است که برگرفته از عبرت های دفاع مقدس است و امروز تمام جوامع مختلف را تحت تاثیر خود قرار داده است.

 وی با بیان اینکه مردم ایران با دست خالی در برابر دشمن تا بن دندان مسلح در دفاع مقدس ایستادگی کرد، یادآور شد: همه شاهد بودند که پیروزی ما در دفاع مقدس حاصل نصرت الهی است. این پیروزی ها پاداش مقاومت و شهادت ایثارگران در دفاع مقدس بود و البته پس از دفاع مقدس نیز شاهد پیروزی های روزافزون هستیم.

 سردار جعفری با بیان اینکه صدام را آمریکایی ها خودشان پرورش دادند و در نهایت خودشان از صحنه خارج کردند، افزود: امروز ما شاهد نصرت الهی در میان شیعیان عراق هستیم. شیعه در این کشور در حاکمیت آن سهم واقعی خود را به دست آورده است در حالی که در گذشته با توجه به اینکه بیش از 50 درصد مردم عراق شیعه هستند سهمی در حاکمیت نداشتند و شیعیان در اقلیت بودند و این وعده الهی است که امروز ما شاهد آن هستیم که شیعه نقش واقعی در حاکمیت عراق ایفا می کند.

 وی با اشاره به پیروزی های جبهه مقاومت در سوریه، یمن و فلسطین اظهار کرد: امروز ما شاهد پیروزی ها و نصرت الهی جبهه مقاومت در منطقه هستیم. سقوط هواپیمای جنگنده توسط سیستم پدافندی کشور سوریه از جمله نصرت های الهی برای مبارزه و استقامت در منطقه است و همانگونه که رهبر انقلاب اشاره فرمودند در آینده نزدیک شاهد اقامه نماز در بیت المقدس خواهیم بود و آنهایی که با اسراییل آدم‌کش درگیر بودند انشاءالله این نماز را اقامه خواهند کرد و این وعده قرآن به مومنان است.

 فرمانده کل سپاه با بیان اینکه بسیج شجره طیبه است، اظهار داشت: هر کس در مسیر مجاهدت قدم بردارد و تلاش کند نامش بسیجی است، امروز عمل به ولایت تنها مختص به جامعه ایرانی اسلامی نیست و در میان کشورهای منطقه گسترش داشته است. جامعه ایران اسلامی یک جامعه الگو در تمام عرصه هاست و باید تلاش کنیم تا به وضعیت مطلوب برسیم و این موضوع جز با توسل به قرآن محقق نخواهد شد.

 وی با اشاره به اولویت در درک مفاهیم قرآنی و حفظ آیات آن افزود: درک مفاهیم قرآنی می تواند ما را به زندگی سبک قرآنی هدایت کند و در سایه آن شاهد عمل واقعی به قرآن باشیم. اکنون تا وضعیت مطلوب فاصله داریم و همه، مردم و مسئولان باید در راه رسیدن به وضعیت مطلوب تلاش همگانی کنند و این رسالت سنگینی است که بر عهده ماست. امروز اقتدار، عظمت، شکوه و محبوبیت ایران در جهان مرهون خون شهداست.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر