۰۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۰
کد خبر: ۳۳۰۹۵
کارگاه پدافند سایبری کارشناسان سازمان نقشه برداری استان همدان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پایداری ملی،  در محل سالن اجتماعات سازمان نقشه برداری استان، کارشناسان این سازمان در کارگاه آموزشی پدافند سایبری با تدریس مهندس جعفرپور، دبیر هسته سایبری انجمن علمی پدافند غیرعامل حاضر شدند.

جعفرپور در ابتدا ضمن تسلیت ایام فاطمیه (س) و تسلیت حادثه هواپیمای تهران-یاسوج و درخواست رحمت برای درگذشتگان و صبر برای بازماندگان و خانواده این عزیزان و خیرمقدم خدمت حضار از برگزاری این کارگاه ابراز خرسندی کرد.

در این کارگاه جعفرپور در ابتدا به اهمیت پدافند غیرعامل از منظر مقام معظم رهبری(مدظله العالی) و دولت تدبیر و امید اشاره کرد و اشاره ای به مصوبات مجلس در برنامه پنجساله ششم توسعه در خصوص مباحث سایبری نمود و گفت: این میزان توجه به موضوع سایبری اهمیت آن را می رساند که می بایست تمامی اقشار برای بهره برداری صحیح و استفاده مطلوب از این فضا سواد رسانه ای و سایبری خود را افزایش دهند.

کارشناسان سازمان نقشه برداری استان همدان درکارگاه پدافند سایبری

دبیر هسته سایبری انجمن علمی پدافند غیرعامل در ادامه به مهمترین تهدیدات سایبری سال 2016 و 2017 اشاره و پیش بینی های بعمل آمده در خصوص تهدیدات سال 2018 را برشمرد و خاطرنشان کرد: مهمترین تهدیدات حال حاضر که متوجه سازمان ها و نهادها می باشد، حملات باج افزاری است، که جعفرپور با تشریح این حملات و نمونه های متعدد آن در دو سال گذشته به ارائه راهکارهای امنیتی در این فضا پرداخت و افزود: اگر این نکات کوچک اما با اهمیت را جدی بگیریم خطرات متجه سازمان خود را تا حد قابل توجهی کاهش داده ایم و از اکثر تهدیدات در این فضا ایمن هستیم.

جعفرپور همچنین به برخی از فرصت ها و تهدیدات فضای سایبری در حوزه خانواده و اشخاص اشاره کرد و تصریح کرد: برای تربیت نسل جدید هوشمند و آینده ساز که توان افزایش قوای کشور را در عرصه های مختلف داشته باشد، باید والدین سواد سایبری خود را افزایش داده و چندگام جلوتر از فرزندان خود باشند تا بتوانند به بهره گیری فرزندان از این فضا اشراف داشته باشند و آنها را بهره برداری بهتر یاری کنند.

جعفرپور در پایان این کارگاه که سه ساعتی به طول انجامید، از جناب آقای رفیعی میرزا رییس سازمان نقشه برداری استان و جناب آقای بنی عامریان معاون ایشان و همکاران محترمشان تشکر و قدردانی کرد.

همچنین مهندس رفیعی میرزا نیزاز شیوه ارائه مطالب و نکات مطرح شده ابراز رضایت کرد و گفت: درصدد هستیم تا با هماهنگی با اداره کل پدافند غیرعامل، جلسات بیشتری در این خصوص برگزار کنیم تا با افزایش سواد سایبری همکاران گامی بلند در راستای توسعه سایبری سازمان و همچنین خانواده این عزیزان برداریم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر