۰۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۰
کد خبر: ۳۳۰۹۰
مدیر کل پدافند غیر عامل استانداری سمنان:
مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان از انعقاد تفاهم‌نامه سه جانبه با اداره کل ارتباطات و دو شرکت فنی و مهندسی در سمنان خبر داد و گفت: هدف این امر ارتقا امنیت سایبری استان است.
به گزارش پایداری ملی، ایرج کارخائی بعدازظهر دوشنبه در جلسه‌ امضاءتفاهم‌نامه سه جانبه ادارات کل ارتباطات و فناوری اطلاعات، پدافند غیرعامل استانداری و دو شرکت فنی و مهندسی در استانداری سمنان بر ضرورت ارتقای امنیت سایبری استان تاکید کرد و ابراز داشت: انعقاد این تفاهم‌نامه ضمن افزایش امنیت فضای سایبری به دفع حملات باج افزارها نیز کمک می‌کند.

وی بابیان اینکه خوشبختانه مورد خاصی از حملات باج افزارها در استان سمنان گزارش نشده است، افزود: با توجه به پیشرفت در دنیای تکنولوژی و نیاز روز ارتباطی با دنیا، این مهم می‌طلبد که در برابر حملات سایبری یک گام جلوتر از دشمن حرکت کنیم که با انعقاد این تفاهم‌نامه می‌توانیم امنیت سایبری را در استان افزایش دهیم.

مدیرکل پدافند غیر عامل استانداری سمنان بابیان اینکه صحبت روز دنیا توان نظامی نیست بلکه با انواع تهدیدهای نرم افزاری و سخت افزاری از سوی دشمن مواجه هستیم و باید در این زمینه علم خود را به‌روز کنیم، ابراز داشت: فعالیت‌های بسیار خوبی در دانشگاه سمنان صورت گرفته است که با استفاده از این دو شرکت فنی و مهندسی می‌توانیم آزمایشگاه امنیت شبکه به عنوان بستر اصلی حوزه سایبری در این دانشگاه راه‌اندازی کنیم.

کارخائی اضافه کرد: این تفاهم‌نامه با شناخت تهدیدها و فرصت‌ها بستر امنی را برای استفاده از تکنولوژی در جوامع امروزی فراهم می‌کند که امیدواریم ضمن امنیت فضای سایبری دستاوردهای خوبی را نیز به همراه داشته باشد و بتوانیم با شناسایی اهداف دشمن حملات آن‌ها در این حوزه نقش بر آب کنیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر