۰۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۰
کد خبر: ۳۳۰۸۴
مدیرکل پدافند غیرعامل استان ایلام گفت: نقاط آسیب‌پذیر و نفوذ امنیتی و سیاسی دستگاه‌ها باید شناسایی و نقاط ضعف آن‌ها برطرف شود.
به گزارش پایداری ملی، پرویز شریفی در نشست پدافند غیرعامل استان اظهار کرد: باید برای محیط‌های امنیتی و سیاسی دستگاه‌ها زمینه‌ای فراهم شود که تست نفوذ و شناسایی از آنان به عمل آید تا نقاط آسیب‌پذیر شناسایی و برای رفع آن اقدام اساسی انجام گیرد که مورد هجوم هکرها و باج افزارها قرار نگیرند.

وی افزود: برای جلوگیری از نفوذ بیگانگان به اطلاعات در فضای سایبری باید آموزش‌های لازم به‌صورت مستمر برای جامعه هدف تداوم داشته باشد.

مدیرکل پدافند غیرعامل استان ایلام تأکید کرد: با احصاء تهدیدهای این فضا باید متناسب با آن‌ها برای کاربران و کارشناسان مرتبط دستگاه‌ها آموزش‌های لازم ارائه شود.

وی همچنین از مدیران کل دستگاه‌های اجرایی خواست که به امنیت اطلاعات در حوزه فناوری و فضای مجازی توجه ویژه‌ای داشته باشند و با آگاهی از خطرات موجود نسبت به صیانت از آن دقت کنند.

شریفی هدف از برگزاری این نشست را رصد تهدیدات فضای مجازی و سایبری، نفوذ فایروال‌ها در برابر تهدیدات حاصل از حملات باج افزارها برشمرد و اضافه کرد: درصدد هستیم با اجرای آزمودن نفوذ نقاط ضعف امنیتی دستگاه‌ها را در فضای مجازی رصد و درنهایت با آموزش کارکنان حوزه آیتی دستگاه‌ها اقدام لازم در جهت مقابله جدی با جریانات مخرب جنگ حوزه فضای سایبری متأثر از سناریوی دشمن انجام گیرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر