۰۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۵
کد خبر: ۳۳۰۴۲
معاون سیاسی انتظامی فرمانداری پیشوا گفت : بر اساس بررسی های صورت گرفته، هیچ موردی از آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در پیشوا مشاهده و یا گزارش نشده است.
به گزارش پایداری ملی، سید جمال جلیلی روز شنبه در جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان پیشوا با اشاره به شیوع آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در برخی از نقاط کشور گفت : شهرستان پیشوا در بحث پدافند غیرعامل و با اولویت آنفلوانزای فوق حاد پرندگان با مشکل خاصی روبرو نیست ولی این امر نباید موجب غفلت مسئولان از اطلاع رسانی در این زمینه شود.

وی گفت : به دلیل شیوع آنفلوانزای فوق حاد در برخی از مناطق کشور لازم است تا مسئولان به ویژه در حوزه شبکه دامپزشکی اطلاعات لازم را در اختیار مردم به ویژه روستائیان که در منازل خود نسبت به نگهداری مرغ و پرندگان اقدام می کنند قرار دهند.

جلیلی تصریح کرد: آگاهی بخشی پیشگیری از بیماری‌های مشترک انسان و دام نباید به اداره دامپزشکی محدود شود بلکه لازم است تا تمامی نهادها به ویژه ادارات عضو شورای سلامت و امنیت غذایی شهرستان بااحساس مسئولیت و به‌دوراز ایجاد هرگونه التهاب اجتماعی، در این حوزه وارد شوند.

معاون سیاسی انتظامی فرماندار پیشوا تصریح کرد: تمامی واحدهای نگهداری پرنده‌های زینتی ملزوم به اخذ مجوز قانونی فعالیت باشند و مسئولان موظفند تا نسبت به جمع آوری واحدهای غیر مجاز اقدام کنند.

وی تأکید کرد: بازرسی‌های مشترک از واحدهای نگهداری و عرضه طیور با همکاری ادارات محیط ‌زیست، شبکه بهداشت و درمان، اداره دامپزشکی و دیگر ادارات مربوطه به منظور کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها و تأمین سلامت شهروندان الزامی است و هر جا که نیاز است باید از توان و ظرفیت نیروی انتظامی نیز استفاده کرد.

جلیلی گفت : تا کنون موردی از شیوع آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در شهرستان پیشوا مشاهده و یا گزارش نشده ولی لازم است با پیگیری و پیشگیری لازم ، از شیوع این بیماری در منطقه جلوگیری کرد.

وی با اشاره به تجربه مناسب استفاده از توان دانش آموزان در طرح هایی نظیر همیاران پلیس گفت : در هر برنامه ای که از توان و ظرفیت دانش آموزان، نوجوانان و جوانان استفاده‌شده، موفقیت های لازم به دست آمده و جا دارد که در پیشگیری از بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان نیز از مشارکت دانش آموزان به عنوان همیاران سلامت بهره برد.

پیشوا با 80 هزار نفر جمعیت در 45 کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر