۰۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۹
کد خبر: ۳۳۰۲۴
حق‌شناس همچنین از حضور خود در نشستی در بندر امام خمینی در ابتدای هفته خبر داد و گفت: سه موضوع پدافند غیرعامل، مدیریت بحران و HSE در بندر امام‌خمینی در همایشی تحت همین موضوع برگزار شد که البته هر ساله در یکی از بنادر کشور برگزار می شود.

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی فلسفه این همایش را تبادل تجربیات بنادر کل کشور عنوان کرد و گفت: تلاش می‌کنیم تا در همایش‌ها، آموزش‌های همگانی ارایه دهیم تا از حوادث غیرایمن در بنادر کشور جلوگیری کنیم.

وی تصریح کرد: بخشی از کانال های دسترسی به بندر امام و همچنین بخشی از خورموسی مورد بازدید قرار گرفت. به نظر می‌رسد در صورتیکه طرح جامع امام به طور کامل اجرا بشود موفقیت خوبی در بندر امام‌خمینی رقم بخورد.  

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانورد همچنین گفت: در ۱۱ ماهه سال جاری تقریبا ۱۴۰ میلیون تن کالایی که وارد کشور شده (تخلیه، بارگیری، صادرات و واردات، ترانزیت و ترانشیپ) ۴۰ میلیون تن آن در بندر امام‌خمینی تخلیه و بارگیری شد و ۸۰ میلیون تن آن در بندر شهیدرجایی انجام شد که نشان از اهمیت این دو بندر در تخلیه و بارگیزی و صادرات و واردات دارد.

حق‌شناس ادامه داد: از نظر کشتی‌های حامل کالاهای خطرناک در بنادر ملکی ایران نیز تقریبا ۴۰ درصد کشتی‌هایی که حامل کالاهای خطرناک هستند در بندر امام تردد می‌کنند و از این جنبه مهم است که این بندر تجهیزات ایمنی مهمی داشته باشد.

وی موضوع ایمنی، بهداشت و سلامت را در بنادر کشور برای آنکه بتوان از حوادثی که ممکن است برای کشتی، کالا و انبار، محوطه و مخازن رخ دهد حائز اهمیت برشمرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر