۰۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۱
کد خبر: ۳۳۰۰۸
با حضور مدیر کل پدافند غیر عامل استان کرمان، فرماندار و جمعی از اعضاء جلسه شورای پدافند غیر عامل شهرستان منوجان برگزار شد.
به گزارش خبرنگار پایداری ملی، با حضور مدیر کل پدافند غیر عامل استان کرمان، فرماندار، بخشداران مرکزی و آسمینون  و مدیران ادارات ، نهادها و دستگاههای اجرایی جلسه شورای پدافند غیر عامل شهرستان منوجان، در محل سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد.

در جلسه شورای پدافند غیرعامل، محمد حجتی پور، فرماندار منوجان در سخنانی با اشاره به اینکه تهدید یک عامل خارجی است که در کنترل ما نیست؛ گفت: ما باید در برابر تهدیدات آسیب پذیریهای خود را کاهش دهیم .

برگزاری جلسه شورای پدافند غیر عامل در شهرستان منوجان

وی ادامه داد: ایجاد فرهنگ و باور عمومی در مورد ضرورت بکارگیری اصول پدافند غیرعامل در مورد طرحهای حساس و حیاتی کشور در میان مدیران سطوح مختلف و همچنین در میان مردم جامعه، از جمله ضروریات  اصلی و مورد تاکید در پدافند غیرعامل است.
توکلی افزود: هدف  پدافند غیرعامل  حفاظت از جان و مال مردم، تاسیسات، زیر ساخت ها، منابع اقتصادی و سرمایه فرهنگی و سیاسی است .

برگزاری جلسه شورای پدافند غیر عامل در شهرستان منوجان

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری، که در جریان سفر به منوجان در جلسه شورای پدافند غیرعامل این شهرستان سخن می گفت؛ اظهار داشت: پدافند غیرعامل حفاظت از دارایی‌ها است یعنی هر اقدامی که ما در برابر دشمن بدون سلاح انجام دهیم و بخشی از راه مصون‌سازی مردم، آموزش‌سازی آنهاست.

پیمان سلاجقه، افزود: در قدیم تهدیدات در حوزه پدافند غیرعامل تهدیدات نظامی بود اما حال تهدیدات نظامی بر اساس نظرات صاحب‌نظران نظامی آخرین تهدید به شمار می‌رود.

برگزاری جلسه شورای پدافند غیر عامل در شهرستان منوجان

سلاجقه با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری بیان کرد: پدافند غیرعامل مانند مصون سازی بدن انسان است و همانگونه که ما بدن خود را از بیماری‌ها مصون می‌کنیم خواسته مقام معظم رهبری هم مصون‌سازی کشور، استان و در نهایت شهرستان‌ها در برابر تهدیدات دشمنان است که بتوانیم اقدامات دشمن را خنثی کنیم.

وی با اشاره به افزایش بازدارندگی‌ها تصریح کرد: افزایش بازدارندگی یعنی مردم ما این آمادگی را داشته باشند و این آمادگی پیامی برای دشمن داشته و دشمن بداند هر اقدامی انجام دهد دستاوردی برایش نخواهد داشت.

برگزاری جلسه شورای پدافند غیر عامل در شهرستان منوجان

سلاجقه با اشاره به اهداف پدافند غیرعامل و اینکه یکی از اصلی‌ترین بحث‌ها در پدافند غیرعامل رصد و پایش است، اظهار داشت: هدف از ایجاد پدافند غیرعامل تلفیق نگاه‌های نظامی و امنیتی با نظام‌های فنی و مهندسی است.

مدیرکل پدافند غیرعامل استان کرمان بیان داشت: پدافند با تهدیدات دشمن و آسیب‌پذیری‌ها مقابله می‌کند تا سطحی از امنیت را در کشور به‌وجود بیاورد.

بعد برگزاری این جلسه دوره آموزشی مبانی پدافند غیرعامل با حضور  روسای دستگاههای اجرایی، دهیاران و شوراهای اسلامی برگزار و مدیرکل پدافند غیرعامل از چند مراکز حساس  به صورت میدانی بازدید کرد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر