۰۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۲
کد خبر: ۳۲۹۸۶
در راستای برنامه ها و اهداف پدافند غیرعامل :
در راستای برنامه ها و اهداف پدافند غیرعامل دوره آموزشی درس آمادگی دفاعی برای دبیران و مربیان درس آمادگی دفاعی مدارس شهرستان های سمنان، مهدیشهر و سرخه و با حضور مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری و رابطین پدافند دستگاه ها در محل سالن یادگار امام(ره) استانداری برگزار شد.
به گزارش پایدرای ملی، در راستای برنامه ها و اهداف پدافند غیرعامل دوره آموزشی درس آمادگی دفاعی برای دبیران و مربیان درس آمادگی دفاعی مدارس شهرستان های سمنان، مهدیشهر و سرخه و با حضور مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری و رابطین پدافند دستگاه ها در محل سالن یادگار امام(ره) استانداری برگزار شد.

در این دوره آموزشی مهندس عراقی زاده مدرس دانشگاه مالک اشتر تهران مبانی، مفاهیم، اصول و روش های اصلی پدافند غیرعامل را تبیین و تشریح نمود.

دوره آموزشی درس آمادگی دفاعی برگزار شد.

در ابتدای برگزاری دوره آموزشی مدیرکل پدافند غیرعامل با ابراز تسلیت حادثه غم انگیز سقوط هواپیمائی آسمان که منجربه جان باختن 66 مسافر و خدمه آن شد افزود براساس تفاهم نامه بین سازمان پدافند غیرعامل و دانشگاه مالک اشتر تهران مبنی بر اجرای دوره آموزشی تخصصی برای دبیران و مربیان درس آمادگی دفاعی این دوره در استان سمنان بعنوان چهارمین استان برگزار می گردد.

ایرج کارخائی افزود دفاع عامل و غیرعامل موضوع اصلی برنامه درس آمادگی دفاعی مدارس راهنمایی است و برنامه درسی آمادگی دفاعی برای آموزش ها و مهارت هایی است که در برابر تهدیدات و تهاجمات دشمن هم از لحاظ سخت و نظامی و هم از لحاظ نرم و جنگ روانی یک امر لازم و ضروری است. وی گفت در این درس دانش آموزان به اهداف و رسالت اصلی پدافند غیرعامل که یک نیاز مهم و ضروری است آشنا می شوند.

وی ادامه داد دفاع یک مفهوم یکپارچه، متوازن و همه جانبه برای کشور در مقابل تهدیدات دارد که برای رسیدن به یک دفاع یکپارچه نیاز است دفاع غیرعامل در کنار دفاع عامل مورد توجه قرار گیرد.

مدیرکل پدافند غیرعامل استان سمنان نقش دانش آموزان، معلمین و آموزش و پرورش را در راستای فرهنگ سازی مقوله پدافند غیرعامل بسیار مؤثر و مهم دانست و افزود اگر میخواهیم اصول و مقررات پدافند غیرعامل که موجب مصون سازی جامعه در مقابل انواع مخاطرات می شود در جامعه بسط و گسترش یابد نیازمند همراهی و همکاری آموزش و پرورش در این عرصه هستیم.

کارخائی آموزش را یک اصل مهم در برنامه های پدافند غیرعامل برشمرد و افزود باتوجه به اینکه امروز شاهدیم تهدیدات دشمنان با شیوه های علم محورانه و فناورانه تغییرات اساسی پیدا کرد و برای مقابله با آنها باید نگرش و نگاه خودمان را در این حوزه گسترش دهیم که این امر با برگزاری دوره آموزشی تخصصی و فنی تر امکان پذیر است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر