۳۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۰
کد خبر: ۳۲۹۶۲
مدیر اطلاعات ملی آمریکا اعلام کرد که روسیه و چین در حال ساخت سلاحی هستند که می‌تواند ماهواره‌های نظامی و تجاری آمریکایی را از کار بیندازد.
به گزارش پایداری ملی، سازمان اطلاعات آمریکا با انتشار گزارش سالانه خود درباره تهدیدهای واقعی علیه امنیت آمریکا اعلام کرد که روسیه و چین در حال ساخت سلاح‌هایی هستند که می‌توانند ماهواره‌های آمریکایی را از کار بیندازند. در این گزارش با اشاره به تروریسم بین‌المللی و تهدیدهای سایبری، از سلاح‌های پیشرفته‌ای نام برده شده است که توسط روسیه و چین در حال ساخت هستند که می‌توانند ماهواره‌های آمریکایی را تحت تاثیر قرار دهند.

در این گزارش تاکید شده که این سلاح‌ها در برنامه‌ای به عنوان یگان‌های تخصصی ضد ماهواره‌ای ساخته می‌شوند که وضعیت بین‌المللی در فضا را پر تنش‌تر می‌کند.

بر اساس این گزارش روسیه و چین قصد دارند تا با ساخت این سلاح‌های ضد ماهواره‌ای، توانایی نظامی آمریکا و متحدانش را کم کنند. در این گزارش همچین آماده است که روسیه و چین می‌توانند در آینده از این سلاح علیه آمریکا در درگیرهای نظامی استفاده کنند. به همین خاطر آمریکا قصد دارد تا سطح امنیت ماهواره‌های تجاری،‌ اجتماعی و نظامی خود را افزایش دهد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر