۳۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۹
کد خبر: ۳۲۹۴۶
ظریف در جمع خبرنگاران در مسکو:
وزیر امور خارجه با اشاره به نحوه حضور اخیر آمریکا در سوریه گفت: آمریکا با اشغال برخی نقاط سوریه، از برخی اقلیت های این کشور به عنوان سربازان نیروی زمینی خود استفاده ابزاری می کند.
به گزارش پایداری ملی، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان که به منظور شرکت در کنفرانس بین المللی باشگاه مباحثه والدای به روسیه سفر کرده است در جمع خبرنگاران، گفت: اجلاسی که در مسکو برگزار می شود به دلیل رابطه نزدیک و راهبردی ایران و روسیه بسیار اجلاس مهمی است و فرصتی است برای ما تا دیدگاه خودمان را برای ضرورت ایجاد امنیت و ثبات در منطقه مطرح کنیم.

وی افزود: مرحله اخیر  حضور امریکا در سوریه مرحله بسیار خطرناکی است و معلوم است یک سیاست حساب نشده ای آمریکائی ها در سوریه اعمال می کنند.

ظریف بیان داشت: آمریکا با تلاش برای اشغال برخی نقاط سوریه و استفاده ابزاری خیلی کوتاه بینانه از برخی اقلیت های این کشور به عنوان سربازان نیروی زمینی خودشان استفاده می کنند که این استفاده ابزاری می تواند آثار دراز مدتی در خاطره تاریخی مردم سوریه ایجاد کند و باعث ایجاد تنش های داخلی در این کشور می شود.

وزیر امور خارجه با بیان اینکه اقدامات آمریکا به تحولات بسیار خطرناک منطقه ای دامن می زند، گفت: همه اینها به دلیل سیاست های حساب نشده ای است که آمریکا دارد و تنها موضوعی که به آن فکر می کند نحوه مقابله ایران در منطقه است که خود این یک سیاست خطرناکی را ایجاد کرده است.

وی گفت: همانطور که آقای لاوروف گفت در مونیخ چندین بار تاکید کرده است که آنچه که در سوریه در حال اتفاق افتادن است بر خلاف همه گفتگو هایی است که تا کنون صورت گرفته است.

ظریف اظهارداشت: بعد از 36 سال دولت سوریه توانست هواپیمای متجاوز اسرائیلی را نابود کند؛ اینکه خطری نیست. در واقع موجب شده است کسانی که از نیروی نظامی برای تهدید دیگران استفاده می کنند، مجبور می شوند نسبت به سیاست های خود فکر کنند. خیلی ها تلاش دارند این تحولات را به عنوان تهدیدهای منطقه ای مطرح کنند در صورتی که ما و فدراسیون روسیه این باور را داریم آنچه که باعث تهدید منطقه است نحوه حضور اخیر ایالات متحده در منطقه و سیاست هایی است که دنبال می کنند که می تواند آثار درازمدت راهبردی داشته باشد.

ریس دستگاه دیپلماسی افزود: من علاوه بر سخنرانی در این اجلاس، گفتگوی دوجانبه با آقای لابروف نیز خواهم داشت  و درباره اجلاس سران ایران، روسیه، ترکیه در استانبول و اجلاس آستانه مذاکره خواهیم داشت.

وی یمن را دیگر موضوع مذاکره خود در مسکو نام برد و گفت: با توجه به آخرین تحولات نیز در برنامه برجام گفتگو خواهیم کرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر