۲۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۴
کد خبر: ۳۲۹۲۱
همدان؛
روز پنجشنبه 26 بهمن ماه اداره کل پدافند غیرعامل اقدام به برگزاری همایش پدافند سایبری با محوریت پیشگیری و مقابله با تهدیدات سایبری در محل سالن اجتماعات آبیاران کرد.

به گزارش خبرنگار پایداری ملی، در این همایش که با حضور مدیران و کارشناسان IT دستگاه ها برگزار گردید، در ابتدا مهندس صوفی، مدیرکل پدافند غیرعامل ضمن تبریک ایام الله دهه فجر و همچنین تسلیت ایام سوگواری ام ابیها، فاطمه زهرا سلام الله علیها و خیرمقدم خدمت حضار به اهمیت موضوع پدافند سایبری در زمان حاضر اشاره کرد و افزود: ضرورت پرداختن به موضوع سایبری و فضای مجازی امروز بیش از همیشه احساس می شود و پدافند غیرعامل نیز حسب رسالت و وظیفه خود به طور جدی و مستمر به این موضوع می پردازد.

همایش پدافند سایبری اداره کل پدافند غیرعامل برگزار گردید

مدیر کل پدافند غیرعامل ضمن اشاره به برنامه های آتی در حوزه سایبری از جمله برگزاری سه همایش با محوریت آسیب شناسی و ارائه راهکارهای مقابله با تهدیدات، خاطرنشان کرد: یکی از اقدامات مهم صورت گرفته در این حوزه تشکیل گروه سایبری انجمن علمی پدافند غیرعامل می باشد که مجموعه ای از مربیان و کارشناسان برجسته و خوب استان را در خود جای داده است و از مهمترین کارهای صورت گرفته آن می توان به کارگاه آموزشی متعدد در سطح استا و شهرستان ها اشاره نمود.

در ادامه این همایش در قالب دو کارگاه آموزشی نخست مهندس مغیث معاون مرکز آپا دانشگاه بوعلی سینا به موضوع امنیت در حوزه IT پرداخت و اشاره ای به توانایی ها مرکز آپا استان داشت.

در بخش دوم کارگاه آموزشی نیز جناب سرهنگ سرخوش نهاد، رئیس پلیس فتا استان به پرونده ها و جرایم سایبری موجود در استان پرداخت و افزایش دانش سایبری و لزوم آگاهی نحوه استفاده از فضای مجازی را یکی از مهمترین عناصر کاهش آسیب ها در این فضا برشمرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر