۲۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۵
کد خبر: ۳۲۹۰۸
مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری گیلان با اشاره به تدوین "طرح جامع پدافند غیرعامل" در استان گیلان گفت: راه‌اندازی "آزمایشگاه زیستی شمال کشور" یکی از طرح‌هایی است که در دستور کار قرار دارد‌.

به گزارش خبرنگار پایداری ملی، امیر مرادی ظهر امروز در جلسه شورای برنامه‌ریزی استان گیلان در رشت اظهار داشت: ایجاد بستر مناسب برای توسعه پایدار، همسویی با سیاست‌های تنش‌زدایی از جمله فواید اجرای طرح‌های پدافند غیرعامل است.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری گیلان پدافند غیرعامل را مناسبترین شیوه کاهش مخاطرات و صلح‌آمیزترین روش دفاعی دانست و گفت: برخورداری از امنیت اجتماعی و غذایی، ایجاد رفاه و سلامت از مهم‌ترین اهداف اجرای پدافند غیرعامل است.

وی با اعلام اینکه 5 شرکت گیلانی موفق به اخذ مجوز به‌عنوان شرکت مشاور در حوزه پدافند غیرعامل شده‌اند افزود: پدافند غیرعامل مجموعه‌ای از اقدامات است که سبب تسهیل مدیریت بحران، کاهش آسیب‌پذیری و ارتقاء پایداری ملی در برابر حمله دشمنان می‌شود.

مرادی خطاب به سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان گیلان خاطرنشان کرد: از مسئولان ذی ربط می‌خواهیم تا موضوع تخصیص یک درصد اعتبارات دستگاه‌های اجرایی به پدافند غیرعامل را تعیین تکلیف کنند.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری گیلان با اشاره به تدوین "طرح جامع پدافند غیرعامل" در استان گیلان ابراز داشت: راه‌اندازی "آزمایشگاه زیستی شمال کشور" یکی از طرح‌هایی است که در دستور کار قرار دارد‌.

وی مقابله با تهدیدات زیستی را یکدیگر از طرح‌های در دستور کار پدافند غیرعامل استان گیلان دانست و تصریح کرد: تامین اعتبار برای راه‌اندازی "Data center" استان از مهم‌ترین اقداماتی است که باید انجام شود.

مرادی مقابله با بیماری‌های نوظهور را از مهم‌ترین اقدامات سازمان پدافند غیرعامل استان گیلان دانست و اظهار داشت: مقابله با بیماری آنفولاآنزای پرندگان در اولویت اقدامات این سازمان قرار گرفته است.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر