۲۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۷
کد خبر: ۳۲۸۹۰
استاندار کهگیلویه و بویراحمد:
احمدی : گاهی اوقات میراث تاریخی و فرهنگی یک کشور می‌تواند وحدت ملی را تقویت کرده به عنوان یک پدافند غیرعامل در مقابل دشمنان قدرت بازدارندگی داشته باشد.

به گزارش خبرنگار پایداری ملی، علی‌محمد احمدی ظهر امروز در نشست شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه هر کشوری با میراث تاریخی آن زنده است، اظهار داشت: میراث تاریخی کشورها، تاریخ طبیعی و فرهنگ آنها و تاریخ ایثار، رشادت‌ها و تلاشی است که آن‌ ملت‌ها برای ماندگاری انجام داده‌اند.

وی دفاع مقدس را اوج وحدت و پایداری کشور ایران عنوان کرد و افزود: در دوران دفاع مقدس ملت ایران پس از یک انقلاب بزرگ در مقابل توطئه‌ای بزرگ ایستادند و برگ زرینی را در تاریخ کشور رقم زدند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: در میان اساطیر ما پهلوانان و جنگاورانی بودند که پس از قرن‌ها به آنها می‌بالیم اما فراز دفاع مقدس برای ما مردان بزرگی را به یادگار گذاشت که هر کدام از نظر ایثار و رشادت به مثابه تاریخ ماندگار این کشور هستند و بر این اساس حفظ این ارزش‌ها می‌تواند یک رویکرد برای تعمیم فرهنگ ایثار و شهادت و رشادت ملت ایران باشد.

احمدی بیان کرد: گاهی اوقات میراث تاریخی و فرهنگی یک کشور می‌تواند وحدت ملی را تقویت کرده به عنوان یک پدافند غیرعامل در مقابل دشمنان قدرت بازدارندگی داشته باشد.

وی با انتقاد از عدم حضور مدیران در نشست شورای حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، گفت: در نشست امروز از 23 عضو حدود 12 یا 13 عضو حضور دارند که نشان‌دهنده بی‌توجهی مدیران ما به این موضوع بوده و این امر می‌تواند یکی از دلایلی باشد که تاکنون موفق به احداث مرکز فرهنگی دفاع مقدس در استان نشده‌ایم.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه ما در یادمان‌ها و مراکز مرتبط با دفاع مقدس تنها به دنبال نمایش تعدادی عکس و تصویر نیستیم، ابراز کرد: مجموعه‌ای از آهن و آجر نمی‌تواند تاریخ یک ملت را به خوبی نشان دهد و مراکز و یادمان‌های دفاع مقدس باید بار هنری و پیام‌رسانی داشته باشند.

احمدی گفت: در احداث مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان از استان‌های موفق در این حوزه الگوگیری شده و مرکزی احداث کنیم که همزاد با زیبایی‌های پایتخت طبیعت ایران باشد.

وی بیان کرد: بعد از بررسی طرح مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان از نظر زمین و سازه، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی اعتبار لازم را برای احداث این مرکز در نظر می‌گیرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر