۲۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۳
کد خبر: ۳۲۸۸۸
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اعلام اینکه طرح "نظام مراقبت سندرومیک" در استان اجرا می‌شود گفت: این طرح از مهم‌ترین اقدامات این دانشگاه در حوزه پدافند غیرعامل است.

به گزارش خبرنگار پایداری ملی، شاهرخ یوسف‌زاده چابک صبح امروز در جلسه شورای برنامه‌ریزی استان گیلان در رشت ضمن تشریح اقدامات این دانشگاه در حوزه پدافند غیرعامل عنوان داشت: اجرای طرح "نظام مراقبت سندرومیک" یکی از مهم‌ترین اقدامات دانشگاه علوم پزشکی در این حوزه است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان خاطرنشان کرد: طرح "نظام مراقبت سندرومیک" برای نخستین بار در کشور توسط دانشگاه علوم پزشکی گیلان اجرا شده و کارشناسان سازمان بهداشت جهانی از آن بازدید به عمل آورده‌اند.

وی با اعلام اینکه این طرح توسط سازمان بهداشت جهانی به‌عنوان طرح نمونه در سطح خاورمیانه انتخاب شده است عنوان داشت: براساس دستور این سازمان این طرح در سراسر کشور و حتی خاورمیانه اجرا می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان با بیان اینکه این طرح تاکنون در دو شهرستان آستارا و سیاهکل اجرا شده است تصریح کرد: طرح "نظام مراقبت سندرومیک" با هدف جلوگیری از شیوع بیماری‌های "اِپیدمی" در استان گیلان اجرا می‌شود.

یوسف‌زاده چابک افزود: بیماری‌های عفونی و اپیدمی عمدتاً زمانی شناسایی می‌شوند که مدت زیادی از شیوع آن‌ها گذشته است اما اجرای طرح "نظام مراقبت سندرومیک" سبب می‌شود تا بروز نخستین نشانه‌ها این بیماری شناسایی و کنترل شود.

به گزارش تسنیم، بیماری‌های اپیدمی به بیماری‌هایی گفته می‌شود که در صورت ابتلای فرد به آن به سرعت می‌تواند در میان جمع کثیری از مردم شیوع پیدا کند و بیماری "وبا" نمونه‌ای از این بیماری است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر