۲۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۲
کد خبر: ۳۲۸۸۶
اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در اظهاراتی جداگانه به طرح لایحه تحریمی در کنگره آمریکا علیه مقاومت اسلامی نُجَباء واکنش نشان دادند.
اعضای کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس شورای اسلامی ایران ضمن محکوم کردن طرح لایحه تحریمی علیه جنبش مقاومت اسلامی نُجَباء در کنگره آمریکا، این اقدام خصمانه را نشانه شکست و انفعال واشنگتن ارزیابی کردند.

بروجردی: اتهام تروریسم زیبنده خود آمریکاست، نه نُجَباء

علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس با اشاره به اینکه آمریکایی‌ها سعی می‌کنند هر نیروی مستقل انقلابی ضدتروریسم در کشور‌های مختلف را با اَنگ تروریست بودن دچار انفعال کنند، گفت: امروز بر خلاف گذشته، همه دنیا مطلع هستند که بزرگترین حامی گروه‌های تروریستی در دنیا خود آمریکاست.

وی افزود: آمریکا حامی داعش است و در مراحل شکست این گروه تروریستی، فرار آنان را با هلی‌کوپتر فراهم ساخت.

رئیس کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس تأکید کرد: نباید تعجب کنیم که آمریکا یک تشکیلات نظامی مردمی مانند نُجَباء را به تروریسم متهم می‌کند. این ویژگی زیبنده خود آمریکایی‌هاست که حامی همه‌جانبه تروریست‌ها در دنیا هستند.

فیروزآبادی: ایران از نُجَباء در مقابل آمریکا و اسرائیل حمایت می‌کند

کمال دهقانی‌فیروزآبادی نایب رئیس اول کمیسیون امنیت‌ملی اقدام آمریکا علیه مقاومت اسلامی نُجَباء را در راستای تلاش واشنگتن برای تضمین موجودیت رژیم اشغالگر صهیونیستی ارزیابی کرد و افزود: آمریکا حکومت‌های وابسته به خود در منطقه مانند رژیم سعودی و امارات را بسیج و پول آن‌ها را در جهت تبلیغات علیه مقاومت، تأمین امنیت رژیم صهیونیستی و جنگ‌افروزی در کشور‌های اسلامی هزینه می‌کند.

وی ادامه داد: آمریکا همچنین از ابزار‌های سیاسی و اقتصادی مثل تحریم برای تضعیف جبهه مقاومت و گروه‌هایی نظیر نُجَباء استفاده می‌کند؛ زیرا این جبهه پیشرو است و با منطق دفاع از مردم مظلوم و ایستادگی مقابل قدرت‌های ظالم، از مقبولیت بین‌المللی برخوردار است.

همچنین بر حمایت کامل و پشتیبانی همه‌جانبه جمهوری اسلامی ایران از جبهه مقاومت در مقابل زیاده‌خواهی دشمنان تأکید کرد.

حسن‌بیگی: نُجَباء استراتژی و تاکتیک‌های آمریکا را شناسایی کرده است

ابوالفضل حسن‌بیگی عضو کمیسیون امنیت‌ملی درباره دشمنی آمریکا با مقاومت اسلامی بیان داشت: همه دنیا و افکار عمومی فهمیده‌اند که آمریکا سعی دارد با استفاده از غول‌های رسانه‌ای و امکانات تبلیغاتی و سیاسی، گروه‌هایی مثل حماس، حزب الله و الحشد الشعبی را که مورد حمایت ملت‌های خود هستند و برای آزادی کشورشان می‌جنگند و شهید می‌دهند، به دروغ در سطح جهان تروریست جلوه دهد.

وی اضافه کرد: امروز ملت‌های منطقه بین خادم و خائن تمیز می‌دهند و می‌دانند این نیرو‌ها و گروه‌هایی همچون نُجَباء از دل مردم برآمده و در جهت تأمین امنیت و دفاع از حقوق آنان مجاهدت می‌کنند؛ بنابراین تیر آمریکا به سنگ می‌خورد و این لایحه تحریمی هم حاصلی برایشان نخواهد داشت.

عضو کمیسیون امنیت‌ملی مجلس در ادامه گفت: آمریکا همواره از جوانان شاداب و مجاهدی که حافظ منافع ملی و تمامیت ارضی کشورشان باشند، می‌ترسد. جنبش نُجَباء هم یک گروه مردمی متشکل از نیرو‌های داوطلب جوان است که استراتژی و تاکتیک‌های آمریکا را دقیقا شناسایی کرده و با آن مقابله می‌کنند.

نوبندگانی: آمریکا برای حمایت از اسرائیل درصدد تضعیف نُجَباء است

محمدجواد جمالی‌نوبندگانی عضو هیئت‌رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: آمریکا در سال‌های اخیر به‌شدت در پی تغییر جغرافیای سیاسی خاورمیانه است و در این رابطه، حساب ویژه‌ای برای دو کشور سوریه و عراق باز کرده است.

وی ادامه داد: کیست که نداند رژیم صهیونیستی بزرگترین مصداق تروریسم دولتی در دنیاست؟ آمریکا منافقانه در مجامع بین‌المللی اعلام می‌کند که در حال مبارزه با تروریسم است، ولی سران داعش را خودشان نجات دادند و به مکان‌های امن منتقل کردند. هدف آن‌ها این است که همه کشور‌های منطقه تجزیه شوند تا تهدید بالقوه‌ای برای رژیم صهیونیستی وجود نداشته باشد.

عضو هیئت‌رئیسه کمیسیون امنیت‌ملی اضافه کرد: آمریکا می‌خواهد نُجَباء و سایر گروه‌های مقاومت را که در حال مقابله با گروه‌های تروریستی، آمریکا، اسرائیل و متحدان منطقه‌ای‌شان هستند، با ابزار تحریم، تضعیف کند.

نقوی: نُجَباء منافع آمریکا را تهدید کرده است

سیدحسین نقوی‌حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس با انتقاد از درج نام مقاومت اسلامی نُجَباء در لیست سیاه آمریکا به بهانه تروریسم اظهار داشت: اگر تروریست‌های واقعی در جهت تأمین منافع آمریکا عمل کنند، اسامی‌شان در هیچ لیست سیاهی گنجانده نمی‌شود؛ ولی اگر گروه‌هایی نظیر مقاومت اسلامی نُجَباء برای استقلال ملت و کشورشان اقدامی کنند که منافع آمریکایی‌ها را تهدید کند، فورا تروریست قلمداد می‌شوند.

وی با اشاره به فشار استکبار جهانی بر جمهوری اسلامی ایران با هدف منصرف کردن کشورمان از پشتیبانی گروه‌های مقاومت، تأکید کرد که مجلس شورای اسلامی اجازه نخواهد داد این خواسته دشمنان محقق شود.

کواکبیان: تحریم آمریکا قطعا محبوبیت نُجَباء را افزایش می‌دهد

مصطفی کواکبیان عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نیز در این باره گفت: نُجَباء مانند بسیاری از جنبش‌های آزادی‌بخش دنیا مورد خشم قدرت‌های سلطه‌گر و آمریکاست.

وی اضافه کرد: از آنجا که آمریکایی‌ها منافع خود را با فعالیت جنبش‌هایی همچون نُجَباء در تضاد می‌بینند، لذا تنها حربه‌ای که برای محدود کردن این جنبش‌ها دارند این است که مثلاً آن‌ها را در لیست تحریم قرار دهند.

وی در ارزیابی نتایج اقدام خصمانه واشنگتن علیه مقاومت اسلامی نُجَباء تصریح کرد: به‌نظر من این کار نه‌تن‌ها ضربه‌ای به این جنبش نخواهد زد، بلکه قطعاً پایگاه و جایگاه این جنبش در میان توده‌های مردم تقویت و روزبه‌روز بر محبوبیتش افزوده می‌شود.

‌قدوسی: ایستادگی نُجَباء، کارد را به استخوان آمریکایی‌ها رساند

محمدجواد کریمی‌قدوسی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه نظام سلطه به‌ویژه دولت و کنگره آمریکا از صلاحیت تعریف و تعیین مصداق برای "تروریسم" برخوردار نیستند، اظهار داشت: آن‌ها بر پیشانی هر ملت و کشور یا جنبش استقلال‌طلب مُهر تروریسم حک می‌کنند.

وی ادامه داد: جنبش نُجَباء در عراق، انصارالله در یمن، جریان مکتبی انقلابی حزب‌الله در لبنان و جنبش‌های مقاومت در سراسر دنیا از کشمیر تا سوریه، اروپا و آفریقا که مقابل نظام سلطه ایستاده‌اند، رهبرانشان هدف تحریم و تحت تعقیب قرار گرفته‌اند، کما اینکه آمریکایی‌ها برای دستگیری رهبر نُجَباء جایزه گذاشته‌اند.

نماینده مردم مشهد در مجلس با اشاره به لایحه تحریمی جدید کنگره آمریکا علیه مقاومت اسلامی نُجَباء افزود: این‌گونه تحرکات علیه جنبش نُجَباء نشان می‌دهد که کارد به استخوان آمریکایی‌ها رسیده است و آن‌ها در ضعیف‌ترین موقعیت تاریخی خود قرار دارند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: به لطف خدا این حرکت جهانی است و با قدرت جلو می‌رود. همانگونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند، قطعاً ظرف سال‌های آینده تمام پایگاه‌های آمریکا در سوریه، حجاز، بحرین، کویت و... بسته می‌شود. نماینده آمریکایی‌ها هنگام فرار نیرو‌های مسلح ایالات‌متحده از عراق، با هواپیمای اختصاصی به تهران آمد و درخواست کرد که کاروان ارتش این کشور هنگام خروج از عراق در مسیر اتوبان بصره ـ. بغداد مورد حمله قرار نگیرد. این نتیجه عملکرد مؤثر گروه‌های مقاومت مانند نُجَباء بود.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر